حامیان مگان مارکل از رأی دادگاه «خوشحال» هستند

بر اساس حکم دادگاه دوشس ساکس می‌تواند هویت پنج نفر از دوستانش را که از او دفاع کردند مخفی نگه دارد

مگان مارکل، دوشس ساسکس - Daniel LEAL-OLIVAS / AFP / POOL

گروه حامیان دوشس ساسکس به موفقیت او در دادگاهی که به علت شکایتش از روزنامه‌های متحد (آسوشتد نیوزپیپرز) تشکیل شده بود، واکنش نشان دادند. این دادگاه اجازه داده است که هویت پنج نفر از دوستانش پنهان بماند.

 مگان مارکل اخیراً به خاطر انتشار مقاله‌ای حاوی بخش‌هایی از نامه دست‌نویس «خصوصی و محرمانه‌‌اش» درگیر فرایند شکایت از ناشر روزنامه‌های «میل آن ساندی» و «میل‌آنلاین» بوده است. او این نامه را برای پدر متارکه کرده‌اش توماس مارکل در اوت ۲۰۱۸ نوشته بود.

در ماه ژوئیه دوشس به دادگاه عالی شکایت کرد و خواست که هویت پنج دوستش که فوریه پارسال در مقاله‌ای منتشر شده در مجله مردم (پیپل) به دفاع از او برخاسته بودند، فاش نشود.

نام آن پنج دوست مگان مارکل فقط در مدارک محرمانه دادگاه آمده است.

روز چهارشنبه ۵ اوت، در پی اعلام رأی دادگاه مبنی بر این که «فعلاً» باید به مگان اجازه داد از هویت دوستان مورد نظرش حفاظت کند، اعضای گروه حامیانش گفتند از این که آقای قاضی واربی با درخواستشان موافقت کرده است، «خوشحال»‌ هستند.

یکی از منابع آگاه این گروه به نمایندگی از بازیگر سابق مجموعه تلویزیونی «سوتز» گفت: «دوشس احساس کرد که باید با این اقدام سعی کند از دوستانش محافظت کند، همان‌طور که هرکس جای او بود همین کار را می‌کرد. خوشحالیم که این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.»

«خوشحالیم که قاضی با درخواست حفظ هویت این پنج نفر موافقت کرد.»

در مقاله مجله «مردم» که فوریه پارسال منتشر شد، شرح قلدری‌هایی علیه دوشس از قول آن پنج نفر آمده است.

دوشس ساسکس گفت که از مصاحبه دوستانش با این مجله باخبر نبوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بانوی ۳۹ ساله که روز سه‌شنبه چهارم اوت تولدش را جشن گرفت، هم‌چنین ادعای «شرکت روزنامه‌های متحد با مسئولیت محدود» را مبنی بر این که خودش «اجازه» انتشار آن مقاله را داده یا «اسباب انتشارش را فراهم کرده» است، تکذیب کرد.

جاستین راشبروک، وکیل ارشد و سخنگوی دوشس، قبلاً در بیانیه‌ای کتبی خطاب به دادگاه گفته بود که اگر مگان را مجبور به افشای هویت‌ دوستانش کنید، پرداختن «بهایی بسیار گزاف» را به او تحمیل کرده‌اید.

او نوشته بود: «اجبار شاکی بنا به درخواست متهم برای فاش کردن هویت این پنج تن در این مرحله، باعث می‌شود که شاکی هزینه بسیار سنگینی بابت پیگیری شکایتش متحمل شود، که اساساً راجع به نقض حریم خصوصی‌اش توسط متهم و انتشار نامه‌اش بوده است.»

«در پرونده دوشس که در فرصت مقرر به آن رسیدگی خواهد شد، آمده است که متهم در حریم خصوصی او و زندگی خانوادگی‌اش وقیحانه‌ دخالت بی‌مورد کرده است.»

آنتونی وایت، وکیل ارشد و سخنگوی شرکت روزنامه‌های متحد با مسئولیت محدود، گفت که دوستان دوشس که با مجله مردم مصاحبه کرده‌اند، «شاهدان بالقوه مهمی برای حل یکی از مشکلات اصلی این پرونده‌» هستند.

او گفت: «گزارش کردن این مسایل بدون ارجاع به نام افراد، موجب اخلال در کار این رسانه، نادیده گرفتن حق متهم برای نوشتن گزارش راجع به این پرونده، و اجحاف به حق عموم مردم در آگاهی از آن می‌شود.»

«نمی‌توان درباره هیچ‌یک از شهادت‌های شفاهی این دوستانش گزارشی نوشت. چون اگر گزارش را کامل بیاورند، هویتش ممکن است فاش شود، مخصوصاً که شایعه‌هایی هم در رسانه‌ها در مورد هویت این افراد وجود دارد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی