یک زندگینامه‌نویس سلطنتی: شاهزاده هری به سایه‌ خودش تبدیل شده‌است

هری و مگن از این‌که همیشه «صندلی عقب خانواده» به آن‌ها می‌رسید، خسته شده‌ بودند

دست کشیدن داوطلبانه از مزایای عضو خانواده سلطنتی بودن در تاریخ بریتانیا کمسابقه بوده است-DARREN ENGLAND / POOL / AFP

یک زندگی‌نامه نویس سلطنتی ادعا کرد که شاهزاده هری به «سایه‌ای از خود قبلی‌اش» تبدیل شده است و به دلیل آن که تنها بر چیزهای منفی متمرکز شده، برخی از «جذابیت‌های کاریزمایی و شیطنت‌آمیز» پیشین خود را در سال‌های گذشته، ازدست داده ‌است.

آنجلا لوین، نویسنده کتاب «هری، گفت‌وگو با شاهزاده»، این ادعا را در گفت‌وگو با ITV مطرح کرد که وابسته به رویال روتا، رسانه منعکس‌کننده اخبار خانواده سلطنتی است.

لوین در این گفت‌وگو اظهارداشت: «هری از زمانی‌که من او را دیده‌ام، تغییر زیادی کرده‌است. او جاذبه و سرسختی مخصوص خانواده سلطنتی را داشت.»

این نویسنده افزود: «او با مردم عالی بود، به‌خصوص وقتی که آن‌ها از نظر فیزیکی، احساسی یا روان‌شناختی آسیب دیده ‌بودند. اما حالا یک گرایش بدخواهانه پیدا کرده‌است.»

لوین می‌گوید از آن دوران که او زندگی‌نامه دوک ساسکس را نوشته بود، وی به «سایه خود قبلی‌اش» تبدیل شده‌است.  

به گفته این نویسنده، هنگام خواندن گزیده‌ای از کتاب ««جست‌وجوی آزادی: هری و مگان» و زندگی‌نامه دیگری به‌نام «ساخت یک خانواده مدرن»، این تغییر به‌خوبی قابل تشخیص است.

لوین گفت: «وقتی شما فقط چکیده‌ها را بخوانید، متوجه می‌شوید که انبوه گلایه‌هایی که آن‌ها امروز دارند، نسبت به چند سال قبل کاملا غیرعادی است. بیشتر گلایه‌ها به‌ طرزی باورنکردنی جزئی هستند.»

او افزود: «اما وقتی شما این گلایه‌ها را کنار هم بگذارید، کوهی از شن‌ریزه‌ها درست می‌شود که با دیدن آن‌ احساس می‌کنید (یک جای کار) درست نیست.»

این نویسنده ادامه داد: «آن‌ها همه چیزهای بسیار خوبی که داشته‌اند، فراموش کردند. امتیازات انحصاری داشتند و شانس‌هایی برای دیدار با افراد بزرگ و امورخیریه‌ای که مایل بودند انجام دهند. همه این‌ها را نادیده گرفتند و به‌ نظر من، فقط روی چیزهای منفی متمرکز شدند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لوین در ادامه گفت که فکر می‌کند شاهزاده هری تقلا می‌کند که با زندگی «خصوصی‌تر» جدیدش با مگان در ایالات متحده سازگار شود. او به دلیل تجربه‌ نظامی خود، پیش‌تر «عاشق این بود» که بخشی از یک تیم باشد.

این نویسنده ساکن لندن اظهارداشت: «ملکه کاپیتان است. این‌طور نیست؟» و افزود که شاهزاده هری گفته ‌بوده است که بخشی از تیم بودن برایش مهم است و او عاشق آن است. «او احساس می‌کند که بدون حضور در تیم نمی‌توان دستاوردی داشت.»

این اظهارات لوین در پی انتشار گزیده‌هایی از یک زندگی‌نامه در دست تالیف، منتشر شده‌است. نویسندگان این زندگی‌نامه ادعا کرده‌اند که در موارد بسیاری، این زوج سلطنتی از رفتارهایی که به عنوان اعضای خانواده سلطنتی با آن‌ها می‌شده، احساس ناامیدی کرده‌اند.

علاوه بر گزارش‌هایی مبنی بر افزایش تنش میان شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری، این کتاب ادعا کرده است که این زوج از این‌که همیشه «صندلی عقب خانواده» به آن‌ها می‌رسید، خسته شده‌ بودند.

در این کتاب آمده ‌است: «در حالی‌ که هر دوی آن‌ها به سلسله‌مراتب این نهاد احترام می‌گذاشتند، برایشان دشوار بود که وقتی می‌خواستند بر یک پروژه متمرکز شوند، به آن‌ها گفته می‌شد که یک عضو بلندمرتبه‌تر خانواده، که شاهزاده ویلیام یا شاهزاده چالز بودند، در همان زمان، ابتکار یا بازدیدی دارند و آن‌ها باید منتظر بمانند.»

کتاب «پیدا کردن آزادی» که از سوی گزارشگران سلطنتی، کارولین دوراند و امید اسکوبی، درباره دوک و دوشس ساسکس تالیف شده است، روز ۱۱ اوت منتشر می‌شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی