عصبانیت جوبایدن از پرسش درباره شرایط روانی‌اش

یک خبرنگار از بایدن پرسید که آیا آزمون روان‌شناختی داده‌است؟

جو بایدن کاندیدای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا- JIM WATSON / AFP

جو بایدن در پاسخ به سئوال یک گزارشگر آمریکایی-آفریقایی که پرسید آیا در مقابل حملاتی به توانایی ذهنی او شده آزمون روان-شناختی داده یا نه، او را یک معتاد خواند.

با توجه به مسائلی که در خصوص سلامت روانی بایدن مطرح شده، این گزارش‌گر از او پرسیده بود که آیا آزمون روان‌شناختی داده‌است؟

در یک رویداد که برای گزارشگران اسپانیایی-تبار و سیاهپوست برگزار شده بود، کاندیدای احتمالی دموکرات ها این پرسش ارول بارنت، گزارشگر شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» را به پرسش درباره مصرف کوکائین هنگام مصاحبه تشبیه کرد.

آقای بایدن گفت: «من آزمایش نداده‌ام. چرا باید آزمایش بدهم؟ مثل این است که قبل از ورود به این برنامه به شما گفته شود آزمایش بدهید تا مشخص شود آیا کوکائین مصرف می‌کنید یا نه. شما چه فکر می‌کنید؟ ها؟ تو یک جانکی هستی؟»

از معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا خواسته شد در مقابل اظهارات دونالد ترامپ دائر بر اینکه بایدن نمی تواند آزمون روان-شناختی را که خودش با موفقیت گذرانده بود، بگذراند واکنش نشان دهد. آقای بایدن این سئوال را تحریک آمیز توصیف کرد.

او در اشاره به مصاحبه دونالد ترامپ با شبکه فاکس که در آن بحث آزمایش روان-شناختی را پیش کشیده بود گفت: «اگر او نمی تواند فرق میان یک فیل و یک شیر را تشخیص دهد، دیگر نمیدانم درباره چه حرف میزند. آن را دیدید؟ واقعا که ... ! »

او افزود: «می دانم می خواهید مرا تحریک کنید اما من سخت مشتاق فرصتی برای یم نشست با رئیس جمهور یا مناظره با او هستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درحالی‌که کارزار انتخاباتی بایدن به درخواست سی‌بی‌اس برای توضیح بیشتر درباره مقایسه آزمون شناختی با آزمایش کوکائین جوابی نداد، آن ها به پولیتیکو گفتند که آقای بایدن پاسخی درخور به یک پرسش نامعقول داده‌است. یکی از مقامات تیم بایدن به پولیتیکو گفت: «پرسش نامعقولی بود. این پرسش شایسته پاسخی بود که نشان دهد چقدر مزخرف است.»

آقای ترامپ ۷۴ ساله، آقای بایدن ۷۷ ساله را به چالش کشیده که آزمون شناختی مونترال را بگذراند. این آزمون برای بررسی زوال عقل انجام می‌گیرد. کاهش‌یافتن توانایی‌های ذهنی هر دو کاندیدا، یکی از مسائل مطرح در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا است.

آقای بایدن در یکی از مراسم کارزار انتخاباتی که در ماه ژوئن برگزار شد، درباره شرایط ذهنی‌اش گفته‌بود که «مورد آزمایش قرار گرفته» و «به طور مستمر» آزمایش می‌دهد. اما مصاحبه سی‌بی‌اس نیوز که در روز چهارشنبه منتشر شد، نخستین تایید بر این است که او آزمایش رسمی نداده‌است.

آقای بایدن در ماه ژوئن گفته‌بود: «من بی‌صبرانه منتظر مقایسه قابلیت‌های شناختی‌ام با قابلیت‌های مردی هستم که قرار است رقیبم باشد.»

کارزار ترامپ لغزش‌های زبانی آقای بایدن را مورد تمسخر قرار می‌دهد. به عنوان مثال، صفحه خطای ۴۰۱ اینترنتی را روی تصویر آقای بایدن قرار داده است، در حالی که می‌گوید «شما همان‌قدر گم شده‌اید که من گم شده‌ام.» همچنین، در وبسایتی به‌نام Barely There Biden، ویدئوهایی منتشر می‌شود که شبیه سریال کارآگاهی است. این سریال ساختگی، «واقعیت درباره حقایق» نام دارد که به اظهارات آقای بایدن در سال ۲۰۱۹ کنایه می‌زند.

© The Independent

بیشتر از جهان