ترامپ می‌گوید ممکن است نتایج انتخابات ۲۰۲۰ تا سال‌ها مشخص نشود

فرماندار دموکرات نوادا: ضامن ایمنی و سلامت رای‌دهندگان می‌شویم

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری ایالات‌متحده - Drew Angerer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ می‌گوید ممکن است نتایج انتخابات در برخی ایالات آمریکا تا «سال‌ها» مشخص نشود.

او همچنان نسبت به اقدام ایالت نوادا پیرامون پست اوراق رای‌گیری (در عوض حضور شهروندان در حوزه‌های رای‌گیری) که در ارتباط با همه گیری کرونا اعمال می‌شود، خشمگین است.    

آقای ترامپ بامداد روز چهارشبنه با خشم هرچه تمام‌تر در توییتی نوشت که ایالت نوادا «هیچ‌گونه ساختاری برای اخذ رای از طریق پست ندارد. اگر دادگاه این روند را متوقف نکند، به یک فساد فاجعه‌بار ختم می‌شود.» 

رییس جمهور ترامپ افزود که نتیجه انتخابات در نوادا «ماه‌ها یا سال‌ها به طول خواهد انجامید» اما آقای ترامپ در مقابل، ایالت فلوریدا را برای «ایجاد یک ساختار عالی» برای پست آراء تحسین کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیم‌ساعت پس از آن، آقای ترامپ بار دیگر در یک مصاحبه تلفنی با شبکه خبری فاکس، نوادا را به باد حمله گرفت. 

کارزار انتخاباتی آقای ترامپ روز سه‌شنبه از ایالت نوادا به خاطر گسترش طرح اخذ آرای انتخابات ریاست جمهوری از طریق پست به دادگاه شکایت کرد.

در این دادخواست آمده است: «کمیته ملی جمهوری‌خواهان دارالمنافعی حیاتی در حفاظت از توانایی شهروندان جمهوری‌خواه برای دادن رای و دستیابی نامزدهای جمهوری‌خواه به آراء موثر در نوادا و سایر مناطق (آمریکا) است.» 

کارزار انتخاباتی ترامپ در پی آن است که قاضی فدرال به توقف موقت اعمال لایحه ایالتی مذکور رای دهد.

در طول شنبه و یک‌شنبه‌ای که گذشت، پارلمان ایالتی نوادا که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند لایحه انتخابات را هماهنگ با سیاست‌های این حزب به تصویب رساند. 

استیو سیسولاک، فرماندار نوادا که عضو حزب دموکرات است، روز دوشنبه در توییتی گفت: « من مصوبه "ای بی۴" را امضاء کردم که متضمن حفاظت از ساکنان نوادا در دادن رای برای انتخابات نوامبر در گرماگرم شیوع کرونا است. در این همه‌گیری جهانی من تعهد کرده‌ام که تمام تلاشمان را به کار گیریم که شهروندان نوادا بتوانند در ایمنی آرای خود را برای انتخابات نوامبر به صندوق بیندازند.»

© The Independent