بسیج فراگیر توییتری، زنی ۸۵ ساله را به حلقه ازدواج سرقت شده‌اش رساند

حلقه ازدواج آلیس تامسون را که همسرش در سال ۲۰۱۳ درگذشته بود چند سال پیش دزدیده بودند

مارتا کرنی مجری رادیو ۴ بی. بی. سی و دوست دوران مدرسه خانم دیویدسون این اعلان را در توییتر هم‌رسان کرد تا به سرعت در شبکه‌های اجتماعی همه‌بین شود - Getty Images/ AFP

اعلان فراگیر در رسانه اجتماعی سبب شد تا بیوه‌زن ۸۵ ساله دوباره به حلقه ازدواج به سرقت رفته‌اش برسد.

دبی دیویدسون راهنمای گردشگری ساکن در ادینبورو چندی پیش تصمیم گرفته بود در دوران قرنطینه اوقات فراغتش را با پرورش گل و گیاه پر کند.

این خانم هنگامی که داشت گلدان یکی از گیاهان را عوض می‌کرد انگشتری پیدا کرد که روی آن عبارت «نورمن و آلیس ۵. ۸. ۶۱» حک شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



خانم دیویدسون مصمم شد که انگشتر را به دست صاحبانش برساند و به همین دلیل در فیس‌بوک اعلام کرد دنبال آلیس و نورمن است که شاید اهل ادینبورو یا اینورسک باشند.

مارتا کرنی مجری رادیو ۴ بی. بی. سی و دوست دوران مدرسه خانم دیویدسون نیز این اعلان را در توییتر هم‌رسان کرد تا به سرعت در شبکه‌های اجتماعی همه‌بین شود.

به میدان آمدن مجری رادیو سبب شد تا صدها نفر در اسکاتلند برای یافتن آلیس و نورمن به سراغ بایگانی‌های ثبت اسناد اسکاتلند بروند.

شخصی توانست در بایگانی اسناد ازدواج اسکاتلند نام آلیس و نورمن تامسون را پیدا کند و شخص دیگری هم توانست دخترشان موراگ را در اینستاگرام پیدا کند.

جین بلومفیلد که توانست رد موراگ را پیدا کند می‌گوید «خیلی نگران بودم»  که مبادا اگر با او تماس بگیرم «مزاحمت ایجاد کنم».

«ولی از پیدا شدن انگشتر خیلی خیلی خوشحال شد چون آن را در سرقت از منزلشان دزدیده بودند.»

این انگشتر را چند سال پیش طی سرقتی از منزل صاحبش آلیس تامسون دزدیده بودند.

پیام آلیس تامسون و دخترش موراگ: «لطف کنید سپاس فراوان ما را به تمامی کسانی برسانید که در توییتر به پیام شما پاسخ دادند و به خصوص برای یافتن سرنخ‌های اصلی مانند کارآگاه‌ها دست به جست‌وجو زدند.»

موراگ می‌گوید وقتی فهمید انگشتر به سرقت رفته مادرش پیدا شده است «اشکش سرازیر شد» و خانم تامسون هم گفته پیدا شدن انگشتر سبب شد تا «غرق» خاطرات گذشته شود.

خانم تامسون گفت: «هرگز فکر نمی‌کردم بعد از این همه سال آن را پیدا کنند.

از این همه آدم که به زحمت افتادند تا مرا پیدا کنند خیلی خیلی سپاسگزارم. باورنکردنی است.»

خانم تامسون گفت که همسرش نورمن هفت سال پیش درگذشت.

«خاطرات زیادی برای من زنده شد. همسرم در پایان سال ۲۰۱۳ درگذشت و همان طور که گفتم پیدا شدن انگشتر مرا غرق خاطرات گذشته کرد.

چنین ماجرایی باورنکردنی است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی