افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا

آمار ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا به بالاترین میزان روزانه از ماه ژوئن تا به امروز رسیده است

موارد جدید ویروس کرونا در بریتانیا به ۹۳۸ مورد رسیده است- Tolga AKMEN / AFP

دولت بریتانیا تأیید کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته موارد جدید ویروس کرونا در بریتانیا به ۹۳۸ مورد رسیده است که بالاترین میزان تأیید شده این بیماری از اواخر ماه ژوئن تا به حال است.

تازه‌ترین آمارها از وزارت بهداشت، درمان و مراقبت اجتماعی (دی اچ اس سیDHSC) تعداد کلی موارد ابتلا از ابتدای شیوع بیماری در بریتانیا را ۳۰۵ هزارو ۶۲۳ مورد اعلام کرده است.

افزایش روزانه موارد ابتلا،  بالاترین آمار تأیید شده از ۲۶ ژوئن تا به امروز است، بخشی از روند صعود تدریجی ابتلا به این دلیل است که بخش عمده مقررات مربوط به قرنطینه در اوایل ماه ژوئیه تسهیل شد.

آمار دی‌اچ‌اس‌سی همچنین تعداد افرادی را که در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و طیف گسترده‌تری از اجتماع بعد از نتیجه مثبت آزمایش‌شان فوت کرده‌‌اند، به روز کرده و تا ساعت ۵ عصر روز یک‌شنبه مرگ ۴۶هزار و ۲۱۰ نفر را اعلام کرد (نه مورد بیشتر از روز قبل از آن).

آمار و ارقام جداگانه‌‌ای که در مراکز آمار بریتانیا منتشر شده نشان می‌دهد تعداد ۵۶ هزار و ۴۰۰ مرگ در بریتانیا ثبت شده است که عامل کووید-۱۹ در گواهی فوت آن‌ها ذکر شده است.

این در حالی است که دولت اعتراف می‌کند آخرین دور از مقررات قرنطینه محلی به رغم این که چهار روز قبل به تصویب رسیده، هنوز اجرایی نشده است.

افرادی که در مناطق منچستر بزرگ، وست یورکشتیر و ایست لانکشایر زندگی می‌کنند از تازه‌ترین افرادی‌‌اند که شاهد محدود شدن اختیارشان در زندگی روزمره بوده‌‌اند و محدودیت منع تجمع افراد از خانوارهای مختلف در خانه‌ها و یا می‌خانه‌ها هم برای آن‌ها اعمال شده است.

البته در این دستورالعمل منتشر شده در روز جمعه اعلام شد که افراد از خانوارهای متفاوت در صورت جمع شدن در یک خانه یا باغ خصوصی ۱۰۰پوند جریمه خواهند شد، اما دی اچ اس سی تأیید کرده است هنوز قانونی که این مقررات را به اجرا درآورد، اعمال نکرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این وزارت گفت، تلاش می‌شود تا هرچه سریع‌تر این تغییرات به صورت قانونی قابل اجرا باشد اما تأکید کرد که این مقررات از تاریخ ۳۱ ژوئیه اعمال شده است. دی‌اچ‌اس‌سی از اظهارنظر درباره مبانی قانونی که در حال حاضر این مقررات بر پایه آن اجرا می‌شوند خودداری کرد.

در عین حال شهردار لندن از دولت مرکزی انتقاد کرد که چرا به وی درباره برنامه‌های احتمالی درباره قرنطینه کل پایتخت از طریق محدود کردن آزاد راه «‌‌ام ۲۵» که دور شهر را فراگرفته، اطلاعی نداده است.

با توجه به گزارشی که اولین بار توسط «د ساندی تایمز» اعلام شد، ایده استفاده از آزادراه مداری به عنوان مانعی در اطراف پایتخت ظاهرا در جریان یک جلسه «بازی جنگی» که هفته گذشته توسط نخست وزیر برگزار شد، مطرح شده است.

در نامه‌‌ای که توسط صادق خان و رئیس شورای شهر لندن پیتر جان به نخست وزیر نوشته شد، این شهردار گفت که عدم درج مقامات محلی، در تصمیمات منجر به اشتباه می‌شود.

این نامه می‌گوید: «باعث تعجب بود که در مقاله ساندی خواندیم دولت هفته گذشته یک جلسه حساس برگزار کرده که محور اصلی آن افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کووید ۱۹ در لندن بود.»

طبق گزارشات رسانه‌ها، این طرح‌ها شامل استفاده از آزاد راه ام۲۵ به عنوان یک حلقه قرنطینه است که شهر را به طور مؤثرشهر را احاطه می کند.

«تعجب ما در این است که چنین طرح‌های اضطراری و گسترده‌‌ای بدون اشتراک و آگاهی مقامات لندن مورد مباحثه و آزمایش قرار گرفته است.

این موضوع غیر قابل قبول و بی‌احترامی به لندن و لندنی‌ها است.»

گزارشات بیشتر در پی ای (PA) 

© The Independent

بیشتر از جهان