میزان مرگ‌ومیر در انگستان از آمار میانگین مرگ‌ومیر در اروپا جلو زد

آمار مرگ و میر در بریتانیا حدود هفت درصد بیشتر از سال های پیش بوده است

انگلیس بالاترین نرخ مرگ و میر اضافی در اثر ابتلا به بیماری کرونا را از آن خود کرده است-iStock

براساس دادهٔ‌های تازه منتشر شده، انگلیس در نیمه اول سال۲۰۲۰ درمقایسه با هر کشور دیگری دراروپا طولانی‌ترین دوران مرگ و میر اضافی (مرگ و میری بالاتراز میانگین اعلام شده) را متحمل شده است.

ارقام دفتر آمار ملی (او ان اس ONS) نشان می‌دهد که انگلیس پس از اسپانیا دومین کشور در بالاترین میزان ابتلا به بیماری بوده است، اما در مجموع بالاترین نرخ مرگ و میر اضافی را از آن خود کرده است.

دانشمندان می‌گویند که این میزان مرگ و میراضافی بهترین نشانه از تأثیر واقعی همه‌گیری ویروس کرونا است.

اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نسبت به سال‌های قبل، افزایش اندکی در شمار مرگ‌های اضافی داشتند، اما آن شمار همچنان از سایر کشورهای اروپایی بیشتر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بریتانیا در مجموع بالاترین میزان مرگ و میر نسبی را از هفته‌ای که با ششم ژوئن آغاز شد ثبت کرده است(آخرین هفته ای که در گزارش او ان اس درج شد.)

این شکاف بین بریتانیا و سایر کشورها احتمالا با در نظر گرفتن داده‌های جدیدتر، از این هم بیشتر خواهد شد.

بریتانیا یکی از آخرین کشورهای به شدت آسیب دیده در اروپا بود که وارد قرنطینه شد و به همان نسبت هم میزان ابتلا و نرخ مرگ و میر در این کشور دیرتر از سایر کشورهای همسایه‌اش رو به کاهش گذاشت.

گزارش او ان اس می گوید:«هرچند انگلیس بالاترین میزان مرگ و میر را نداشت، اما در مقایسه با هر کشور دیگری طولانی‌ترین دوران مرگ و میر اضافی را در خود داشته است و در نتیجه، بالاترین میزان مرگ و میر اضافی را در اروپا را در سراسر این دوران از آن خود کرده است.»

نخست وزیر بوریس جانسون، در پاسخ به این آمار و ارقام اظهار داشت که کاهش مرگ و میر در بریتانیا از زمان اوج بیماری تا کنون «یک موفقیت بزرگ» است.

او گفت:«ما برای هر جانی که در طول همه‌گیری ویروس کرونا از دست دادیم، به سوگ نشستیم. ما واقعا به آنها بدهکاریم و به کار خود برای رساندن پشت این ویروس به خاک ادامه می‌دهیم.»

داده‌های جمع‌آوری شده توسط او اس ان نشان می‌دهد که نواحی محلی در ایتالیا و اسپانیا بالاترین میزان مرگ اضافی در اروپا را متحمل شده‌اند.

ادوین مورگان از او ان اس گفت:«میزان مرگ و میر اضافی در برخی نواحی محلی در شمال ایتالیا و مرکز اسپانیا به اندازه ۸۴۷.۷ درصد از میانگین مرگ (سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹) بوده است.

«اگرچه هیچ یک از چهار منطقه بریتانیا به اندازه اسپانیا و یا بدترین مناطق محلی مبتلا شده در ایتالیا و اسپانیا با اوج مرگ و میر رو‌به‌رو نبودند، اما میزان مرگ اضافی در طول این همه‌گیری در کل جغرافیای بریتانیا گسترش یافت، در حالی که از لحاظ جغرافیای، بیماری در بیشتر کشورهای اروپای غربی پراکنده بود.»

© The Independent

بیشتر از جهان