اعلام «موقعیت حساس» در منچستر

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا، در سراسر این منطقه قرنطینه محلی را اجباری کرد

 در پی افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در منچستر، قرنطینه سراسری در این منطقه اجباری می‌شود- Oli SCARFF / AFP

مقامات محلی در پی تلاش برای مقابله با افزایش میزان ابتلا به ویروس کرونا روز یک‌شنبه در منچستر بزرگ وضعیت «شرایط خطر» اعلام کردند.

این تصمیم سه روز بعد از این که وزیر بهداشت، مت هنکاک در سراسر این منطقه قرنطینه محلی را اجباری کرد، اعلام شد.

در این‌جا نگاهی می‌اندازیم به این که اعلان در این شهر و نواحی محلی آن به چه معنا است.

چرا «موقعیت حساس» اعلام شده است؟

پلیس منچستر بزرگ (GMP) گفت که این تصمیم برای کمک به مراکزمحلی گرفته شده است تا بتوانند در برابر افزایش تعداد مبتلایان «هرچه مؤثرتر» پاسخگو باشند و همچنین آن‌ها را قادر می‌کند تا به منابع اضافی در سریع‌ترین و مناسب‌ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشند.

اداره مشترک منچستر بزرگ (GMCA) که از ده شورا تشکیل شده است (بولتون، بری، منچستر، اولدهام، روچدال، سالفورد، استاکپورت، تیمساید، ترافورد و ویگان) گفت مردم باید اطمینان حاصل کنند که دستورالعمل‌ها بدون تغییر به قوت خود باقی است.

«این تصمیم امری فراتر از توسعه قابلیت‌های ما نیست، و منابع و توان ما را به حداکثر می‌رساند تا پشت این بیماری عفونی را که طی هفت تا ده روز گذشته شاهد اوجش بوده‌‌ایم، به زمین برسانیم.»

سر ریچارد لی رهبر شورای شهر منچستر گفت: «مردم نباید با اعلام وضعیت موقعیت حساس احساس خطر کنند.»

او گفت: «این کار یک عملکرد استاندارد برای وضعیت‌های بغرنج است که نیازمند عکس‌العمل از جانب چندین مرکز است.

این کار به سازمان فرماندهی مرکزی امکان می‌دهد تا نظارت خود را بر واکنش‌ها اعمال کنند و مراکز درگیر را قادر می‌کند تا منابع اضافی را به کار گیرند.»

محدودیت‌‌های جدید در منچستر بزرگ شامل چه مواردی‌اند؟

میلیون‌ها نفر در سراسر این منطقه از جمع شدن دورهم در خانه‌های یکدیگر و یا باغ‌های خصوصی‌شان منع شده‌اند.

این قانون شامل میخانه‌ها و رستوران‌ها هم می‌شود، اگر چه اعضای یک خانواده همچنان قادرند با هم به این مکان‌ها بروند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)



پلیس منچستر بزرگ (جی‌‌ام پی) گفت که این نیرو با مردم مشارکت می‌کند و شرایط فعلی را برای آن‌ها تشریح می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا کار درست را مطابق با دستورالعمل‌های دولت انجام دهند.»

یک سخنگوی جی‌‌ام پی افزود: «ما فقط زمانی که مردم به ما گوش نمی‌دهند و یا دیگران را در معرض خطر قرار می‌دهند به عنوان آخرین راه حل، اقدامات اجرایی را اعمال می‌کنیم.»

در همین حال مسؤولین منچستر بزرگ ادعا کرده‌‌اند که قانع نشده‌‌اند چرا این محدودیت‌های جدید که قرار است به صورت هفتگی بازبینی شود «اقدام درستی» است.

یک سخنگوی جی‌‌ام سی‌‌ای گفت: «بنابراین ما از دولت می‌خواهیم که مدارک بیشتری را ارائه کند و یا آئین‌نامه را اصلاح نماید.»

کدام مناطق تحت تأثیر است؟

این قوانین جدید در منچستر بزرگ و مناطق محلی مانند بلکبرن، دارون، برنلی، هیتدبرن، پندل، روسندل، برادفورد، کاردردل و کرکلیس اعمال می‌شود.

همین محدودیت‌ها در کل شهر لیسستر که آماده می‌شود تا از قرنطینه طولانی خارج شود اعمال می‌شود.

دولت چه گفته است؟

وزیر بهداشت مت هنکاک گفت: «ما مدام جدیدترین اطلاعات در مورد شیوع ویروس کرونا را بررسی می‌کنیم  و متأسفانه شاهد افزایش میزان انتقال در مناطقی از شمال انگلستان هستیم.

ما مشغول کار با مسؤولین محلی کل منطقه‌‌ایم و من هم امروز ریاست یک ملاقات با کمیته طلایی فعالیت محلی را به عهده داشتم. بر اساس این داده‌ها ما تصمیم گرفتیم برای حفظ  سلامت و امنیت مردم، در منچستر بزرگ، بخش‌هایی از وست یورکشایر و ایست لانکاشایر اقدامات فوری انجام دهیم.

این شیوع به طور عمده به دلیل ملاقات‌های خانوادگی و عدم رعایت فاصله در اجتماع است. بنابراین از نیمه‌شب امشب (پنج‌شنبه) افراد از خانواده‌های متفاوت در این مناطق اجازه ندارند یکدیگر را در خانه‌های دیگری ملاقات کنند.

ما این کار را با دلی آکنده از اندوه انجام می‌دهیم، اما افزایش میزان ابتلا به کووید -۱۹ در سراسر اروپا را هم می‌بینیم و مصمم هستیم تا آن چه را که ضروری است برای حفظ سلامت مردم انجام بدهیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان