بیانیه رئیس جمهور افغانستان درباره حمله تروریستی در ننگرهار

«افغانستان این عمل وحشیانه را جنایت بشری و مغایر ارزش های اسلامی خوانده است»

انفجار خودرو بمب گذاری در یک زندان در شهر جلال آباد، ننگرهار افغانستان، ۲ اوت ۲۰۲۰-NOORULLAH SHIRZADA / AFP

روز گذشته، یک‌شنبه مرداد ماه یک حمله خونین تروریستی در ننگرهار افغانستان به وقوع پیوست. مهاجمان روز گذشته با استفاده از یک دستگاه خودرو بمب گذاری شده به زندان مرکزی استان ننگرهار حمله و با تصرف پاسگاه زندان سعی در آزادی زندانیان کردند.

امروز، دوشنبه ۱۳ مرداد، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در بیانیه‌ای نسبت به این حمله تروریستی واکنش نشان داده است.

در بیانیه «ارگ»، آمده است که « تروریستان به سلسلۀ جنایات شان، شام روز گذشته با انجام یک حملۀ تروریستی بالای محبس ولایت ننگرهار، شماری از هموطنان بی گناه ما را شهید و زخمی ساختند.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان این عمل وحشیانه را جنایت بشری و مغایر ارزش های اسلامی خوانده و  گفته است که «راه‌اندازی حمله‌های تروریستی در روز عید سعید اضحی که یکی از جشن‌های مسلمانان و روز خوشی و مهرورزی است، در تضاد با اصول دینی و انسانی قرار دارد».

رئیس جمهور یکبار دیگر بر آتش بس و یا کاهش خشونت تاکید ورزید و گفت که تروریستان با انجام چنین حملات نمی‌توانند، عزم و ارادۀ مردم ما را برای برقراری صلح و ثبات تضعیف نمایند.

رئیس جمهور کشور ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی با خانواده های شهدای این رویداد تروریستی، به مسئولین مربوطه به خاطر رسیدگی به خانواده های شهدا و مداوای مجروحین، هدایات لازم داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری اعماق وابسته به گروهک تروریستی داعش ساعتی پیش اعلام کرد که این گروهک مسئولیت تیراندازی و انفجار روز یکشنبه در شهر جلال آباد افغانستان را برعهده گرفت.

به گفته مقامات افغانستان دست کم سه بمب در محوطه بیرونی یک مجموعه زندان منفجر شد.

شبکه تلویزیونی طلوع ساعاتی پیش با انتشار خبری فوری اعلام کرد که انفجاری در نزدیکی ناحیه چهارم شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار روی داده است.

این انفجار در سومین روز آتش‌بس میان طالبان و دولت افغانستان روی داده است.

بیشتر از