ملبورن با اعلام وضعیت «فاجعه»، شش هفته قرنطینه شد

علاوه بر قرنطینه، از ۸ شب تا ۵ صبح قوانین ممنوعیت رفت و آمد برقرار است

ارتش استرالیا به نیروهای پلیس در اجرای قوانین قرنطینه و منع رفت و آمد کمک می‌کند-William WEST / AFP

ایالت ویکتوریا در استرالیا با شروع موج جدید ویروس کرونا، که ملبورن و سایر نواحی را در بر گرفته، اعلام وضعیت فاجعه کرده است.

ملبورن در شدیدترین اقدام از زمان آغاز محدودیت‌های مربوط به کرونا در کشور، از یکشنبه به مدت شش هفته از ساعت ۸ شب تا ۵ صبح قرار منع آمد و شد وضع کرده است.

دانیل اندروز، نخست وزیر ویکتوریا، گفته است که اعلام وضعیت فاجعه به پلیس کمک می‌کند محدودیت‌های جدید را با توان بالاتر اعمال کند.

از روز شنبه تا کنون ۶۷۱ مورد جدید ویروس کرونا و ۷ جان‌باخته گزارش شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جهش موارد ابتلا در تعطیلات آخر هفته پس از آن صورت می‌گیرد که تعداد جان‌باختگان و همچنین مبتلایان در طول ۶ هفته گذشته در این ایالت رو به افزایش بوده است.

آقای اندروز گفت: «اگر چنین کاری نکنیم، نمی‌توانیم از از بحران عبور کنیم. باید بیشتر تلاش کنیم و تصمیمات اخیر در همین راستا است.»

وی گفت روز دوشنبه دستورات بیشتری در مورد محیط‌های کار صادر خواهد شد، که تعطیل برخی صنایع از جمله آنها است.

او گفت: «من می‌خواهم مطمئن شوم که تمام اهالی ویکتوریا، از سوپرمارکت‌ها گرفته تا قصابی و نانوایی و بقالی و همه این نوع کاسبی‌ها، هیچ آسیبی نمی‌بینند.»

ساکنین ملبورن فقط در محدوده پنج کیلومتری خانه خود اجازه خرید رفتن و ورزش کردن دارند. تمام دانش‌آموزان دوباره به وضعیت آموزش از خانه برمی‌گردند و مراکز مهد کودک تعطیل خواهد شد.

محدودیت آمد و شد و فعالیت کاری در سایر نقاط این ایالت آسان‌تر از ملبورن خواهد بود.

ایالت نیوسات‌ ولز، پر جمعیت‌ترین ایالت کشور در همسایگی ویکتوریا، روز یکشنبه از ۱۲ مورد جدید ابتلا خبر داد و حالا استفاده از ماسک در اماکن عمومی «اکیدا» توصیه شده است.

استرالیا در کنترل شیوع ویروس بسیار بهتر از خیلی از کشورهای دیگر عمل کرده است، اما هزینه اقتصادی بالایی را متحمل شده است.

در این کشور، حدود ۱۸ هزار مورد ابتلا به ویروس گزارش شده و با احتساب مرگ‌های اخیر در ویکتوریا، تعداد جان‌باختگان این بیماری به ۲۰۸ نفر رسیده است، که نشان می‌دهد موج جدید به آسانی مهار نمی‌شود.

گزارش بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان