ملبورن برای دومین بار، شش هفته قرنطینه می‌شود

دومین شهر بزرگ استرالیا با موج دوم کووید-۱۹ مواجه شده است

مقامات استرالیایی از ۱۶تیرماه ، اقدامات بی سابقه‌ای را برای مقابله با افزایش نگران کننده آمار ابتلا به کرونا آغاز کردند - William WEST / AFP

به دنبال افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا به کرونا در استرالیا، بار دیگر مقررات کامل قرنطینه در شهر ملبورن و دیگر بخش‌های ایالت ویکتوریا در این کشور به اجرا گذاشته ‌شده است.

دولت دومین پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا به دنبال ۱۹۱ مورد جدید عفونت کرونا تنها ظرف بیست‌وچهار ساعت، اعلام کرده که مقررات قرنطینه بار دیگر در این منطقه اعمال می‌شود. 

دنیل اندروز، وزیر ایالتی ویکتوریا در روز سه‌شنبه گفت: «تعداد غیرقابل‌کنترل و زیادی از موارد جدید ابتلا مشاهده ‌شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقررات قرنطینه از چهارشنبه‌شب در ملبورن – دومین بزرگ‌ترین شهر استرالیا – و ناحیه جنب آن «میچل» اجرا خواهد شد و قرار است برای مدت شش هفته ادامه یابد.

ساکنان این مناطق تنها اجازه دارند برای خرید غذا و اقلام ضروری، مراقبت‌های پزشکی، ورزش یا در صورت عدم توانایی برای کار از خانه، برای رفتن به سر کار از خانه خارج شوند.

دوازده ناحیه دیگر ایالت ویکتوریا از هفته گذشته با بالا گرفتن موارد کووید ۱۹ وارد قرنطینه شد.

آقای اندروز گفت: «یک بیماری موذی» بر این ایالت سایه افکنده بود که در آغاز ماه ژوئن مقررات قرنطینه را لغو کرد.

او افزود: «می‌دانم بسیاری از مردم نمی‌ترسند چون فکر می‌کنند این چیزی است که فقط برای مردم دیگر نقاط جهان اتفاق می‌افتد، اما باید از آن بترسید. خودم از آن وحشت دارم. همه ما باید از آن وحشت داشته باشیم.»

«روشن است که در چنگ دومین موج (کرونا) هستیم و نمی‌توانیم اجازه دهیم این ویروس در میان ما شیوع پیدا کند.»

© The Independent

بیشتر از جهان