طرحی برای مهار چاقی در بریتانیا؛ برچسب کالری بر نوشیدنی‌های الکلی

در راستای اجرای طرح بوریس جانسون غذاهای بیرون‌بر، صاحب برچسب کالری می‌شوند

یک لیوان بزرگ شراب حاوی ۲۲۸ کالری است-PIXABAY

گزارش می‌شود که در راستای اجرای طرح بوریس جانسون برای مهار چاقی، بر نوشیدنی‌های الکلی، غذاهای رستوران و نیز غذاهای بیرون‌بر، برچسب کالری زده می‌شود. 

دولت بریتانیا امیدوار است که این اقدام مردم را ترغیب کند تا سبک زندگی خود را تغییر دهند و خطر ابتلای آنان به  بیماری‌هایی نظیر ویروس کرونا کاهش یابد.

طبق گزارش‌های دی‌لی میل و دی‌لی تلگراف، این اخطارها علاوه بربطری‌ها و قوطی‌های آبجو، شراب و نوشیدنی‌های دیگر الکلی، در منوهای غذا هم منتشر خواهد شد.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۰ درصد مردم نمی‌دانند که یک لیوان بزرگ شراب حاوی ۲۲۸ کالری است و یک لیوان آبجو کم‌الکل هم  تقریبا ۱۸۰ کالری دارد.

نوشیدن ۵ لیوان آبجو کم‌الکل در هفته، ۴۴هزار و۲۰۰ کالری در طول سال به بدن اضافه می‌کند که طبق گزارش‌های وزارت بهداشت، معادل با خوردن ۲۲۱ دونات است.

این موضوع به این دلیل مطرح شد که نخست وزیر توصیه کرد که بریتانیایی‌ها در این تابستان برای کاهش وزن خود اقدام کنند تا به آمادگی بیشتر آنان در برابر موج دوم احتمالی کوید-۱۹ در اواخر سال جاری کمک کند.

نخست وزیر گفت: «با صراحت بگویم، کاهش وزن یکی از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توانید خطرات ابتلای خود را کاهش دهید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر اقدامات برای مبارزه با چاقی، ممنوعیت تبلیغ خوراکی‌های ناسالم قبل از برنامه‌های تلوزیونی ساعت ۹ شب است.

در سال‌های اخیر، هر دو انجمن دولت محلی و انجمن سلطنتی بهداشت عمومی (RSPH) خواستار نصب برچسب کالری بر نوشیدنی‌های الکلی شده‌اند.

در سال ۲۰۱۴، الین هندال، مدیر اجرایی موسسه خیریه آموزش الکل درینک اور(Drinkaware)، گفت:«این واقعیت که الکل هم تقریبا به اندازه چربی خالص کالری دارد، می‌تواند به راحتی مانع تلاش مردم برای کاهش وزن یا ماندن در وزن مناسب شود.»

«این مشخص کردن به مردم کمک می‌کند که به راحتی بدانند لیوان‌شان حاوی چند کالری است و به آن ترتیب، خواهند توانست مقدار نوشیدنی خود را آگاهانه‌ انتخاب کنند.»

برنامه‌های آقای جانسون زمانی اعلام شد که او اعتراف کرد که بریتانیا می‌توانست در جریان مقابله با ویروس کرونا، در مراحل اولیه شیوع رفتار مؤثرتری در پیش گیرد.

او به بی بی سی گفت: «فکر می‌کنم منصفانه است که بگویم مواردی هست که ما نیاز داریم نحوه مدیریت آن را بیاموزیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی