انتشار اکتشافات واحد اشیاء پرنده ناشناس پنتاگون در آینده نزدیک

برخی ادعاها می‌گوید اشیاء ناشناس پرنده‌ در مالکیت دولت آمریکا قرار دارد

برنامه تحقیقات روی اشیاء ناشناس پرنده تا قبل از سال ۲۰۱۷ متروک مانده بود.- Handout / DoD / AFP

بعد از آن که مشاوران سابق پنتاگون ادعا کردند «ابزارهایی که در زمین ساخته نشده‌اند» در انبار دولت ایالات متحده نگه‌داری می‌شوند، واحد «اشیاء ناشناس پرنده» (UFO) این سازمان قرار است بعضی از تحقیقات خود را علنی سازد.

نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داد که این تیم هر شش ماه یک بار یافته‌های خود را درباره اشیاء ناشناس پرنده به کمیته اطلاعات مجلس سنای ایالات متحده ارائه می‌کند.

این واحد پنتاگون که در سال ۲۰۱۹ رسما کارگروه پدیده‌های هوایی ناشناس نام گرفت، برنامه تحقیقات روی اشیاء ناشناس پرنده را از سر گرفت که گفته می‌شود تا قبل از سال ۲۰۱۷ متروک مانده بود.

اریک دیویس، یکی از مقامات سابق پنتاگون، به نشریه تایمز گفت که او در ماه مارس به وزارت دفاع ایالات متحده از کشف «وسایلی که در کره زمین ساخته نشده‌اند» اطلاع داده است.

این مشاور و پیمانکار پنتاگون گفت که به اعتقاد او آن اجسام «امکان ساخت و تولید توسط ما را ندارند» و هنگام کار او در آن واحد از سال ۲۰۰۷ به بعد کشف شده‌اند.

گرچه هیچ آثاری از محل سقوط یا فرود این اجسام به طور علنی ثبت نشده است، اما هری رید، رهبر سابق اکثریت دموکرات در مجلس سنا، به نشریه تایمز گفت که او «به این نتیجه رسیده» است که اشیاء ناشناس پرنده‌ای در مالکیت دولت ایالات متحده قرار دارد.

این سناتور سابق ایالت نوادا گفت: «بعد از تحقیق بیشتر در این باره به این نتیجه رسیدم که مدارکی، بعضا خیلی مستند و محکم و بعضا نه چندان قوی، وجود دارد که نشان می‌دهد دولت و بخش خصوصی قطعه‌هایی واقعی از اشیاء ناشناس پرنده را در اختیار دارند.»

مشخص نیست که این واحد پنتاگون چه جزئیاتی را به کمیته اطلاعات مجلس سنا ارائه کرده است، اما مارکو روبیو، دبیر موقت این کمیته، هفته گذشته گفت که اولویت او کشف این ماجرا است که چه کسی مسئول پرواز اشیاء ناشناس پرنده در بالای پایگاه‌های نظامی امریکا بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سناتور روبیو به شبکه سی‌بی‌اس در میامی گفت: «ما شاهد اجسامی هستیم که در حال پرواز بالای پایگاه‌های نظامی ما و اماکنی هستند که ما مشغول انجام تمرین‌ها و عملیات نظامی هستیم و نمی‌دانیم که این اجسام چه هستند، فقط می‌دانیم که متعلق به ما نیستند.»

آقای روبیو افزود: «صادقانه بگویم، واقعا ترجیح من این است که اینها اجسامی از خارج سیاره ما باشد تا آن که در واقع پیشرفت فناوری دولت‌های متخاصمی نظیر چین یا روسیه یا هر کس دیگری باشد.»

کمیته اطلاعات مجلس سنا در بخشی از برنامه بودجه ۲۰۲۱ خود برای آژانس‌های اطلاعاتی، این واحد پنتاگون را ملزم کرده است تا «روند جمع‌آوری و گزارش‌دهی اطلاعات درباره پدیده‌های هوایی ناشناس خود را منظم و استاندارد کند.»

© The Independent