مجری سابق شبکه فاکس به تجاوز جنسی متهم شد

شون هَنیتی، تاکر کارلسون و هوارد کورتز مجریان فاکس نیوز و جیانو کالدول نیز در این پرونده متهم شده‌اند

اد هنری یکی از مجریان شبکه خبری «فاکس نیوز» که به به تجاوز و ارعاب جنسی متهم شده است- MANDEL NGAN / AFP

یکی از مجریان شبکه خبری «فاکس نیوز» همراه با شخصیت‌های شناخته شده دیگر از جمله متحدان دونالد ترامپ، به اتهام ارعاب جنسی تحت شکایت قانونی قرار گرفته‌اند.

در پرونده‌ای که روز دوشنبه در نیویورک به دادستانی تحویل شد، جنیفر اِکهارت، یکی از تهیه‌کنندگان سابق فاکس نیوز، آقای اد هنری را به تجاوز و ارعاب جنسی متهم کرده است. آقای هنری در اوایل ماه جاری به دنبال ادعاهای «سوءرفتار جنسی» از کار برکنار شد.

در همان پرونده، کیتی آرئو آقای هنری و شون هَنیتی، تاکر کارلسون و هوارد کورتز مجریان فاکس نیوز و جیانو کالدول یکی از همکاران این شبکه را به ارعاب جنسی متهم کرده است.

شبکه فاکس نیوز ضمن تکذیب اتهامات خانم آرئو، در بیانیه‌ای گفته است که هردو شاکی می‌توانند مستقیما شکایات خود را با آقای هنری مطرح کنند زیرا او دیگر کارمند این موسسه نیست.

در این شکوائيه آمده است که آقای هنری از مقام ریاستش برای حمایت و سپس سوءاستفاده و روابط جنسی خشونت‌آمیز با خانم اکهارت که نصف سن او را دارد استفاده کرده بود. او متهم است که در ساختمان موسسه فاکس با خانم اکهارت تماس جنسی داشته و نیز درسال ۲۰۱۷ در هتلی که فاکس نیوز برای کارمندانش رزرو کرده بود، او را به زور مورد تجاوز جنسی قرار داده و مجروح کرده است.   

در این اظهارنامه آمده که آقای هنری پیش از حمله به خانم اکهارت بدون موافقت او از او عکس‌های بی‌پرده گرفته بود. پرونده هم‌چنین حاوی شکایت از پیامک‌هایی اهانت‌آمیز است که آقای هنری در آن‌ها خواهان تماس‌های جنسی خشونت‌آمیزتری شده بود.  

آقای هنری در روز اول ژوئیه و یک هفته پس از آن که خانم اکهارت شبکه فاکس را از ماجرای آن چه او تجاوز جنسی خوانده آگاه کرد، از کار برکنار شد.

در این دادخواست آمده که شبکه فاکس نیوز از سال ۲۰۱۷ که این موسسه در مورد ارعاب جنسی در این سازمان دست به تحقیقات زد و تعدادی از کارمندان زن موسسه از آقای هنری شکایت کرده بوده‌اند، از سوءرفتار آقای هنری مطلع بوده است.

او پیش از این نیز در سال ۲۰۱۶ به دنبال افشای روابط او با یک رقاص برهنه در لاس وگاس به مدت چهار ماه معلق شد، اما در بازگشت به شبکه فاکس فرصت‌های بیشتر در اختیار او قرار گرفت و ارتقاء مقام یافت.

سخنگوی فاکس نیوز گفته است که پیش از طرح شکایت جنیفر اکهارت در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۲۰، هیچ گونه شکایتی مبنی بر ارعاب جنسی علیه آقای هنری نشده بود.

اتهامات خانم آرئو علیه آقای هنری شامل موارد پست  تصاویر و پیام‌های جنسی به او در اوایل سال جاری است. به گفته خانم آرئو، آقای هنری تلویحا به او وعده داده بود که اگر با او رابطه جنسی برقرار کند، کمک خواهد کرد به عنوان مجری برنامه در فاکس نیوز قرارداد دائم بگیرد. خانم آرئو هرگز در استخدام رسمی فاکس نیوز نبود اما در طول دوازده سال گذشته به طور منظم با چند برنامه این شبکه همکاری داشته است. 

دادخواست، علاوه بر اتهام سوءرفتار آقای هنری، مدعی است که خانم آرئو در یک مورد هدف تبعیض جنسی قرار گرفته که در جریان آن آقای هنیتی گفته بود که به هریک از اعضای تیم که با خانم آرئو بیرون برود یک‌صد دلار جایزه می‌دهد. به دنبال آن که خانم آرئو نسبت به این حرکت «واکنش مثبت» نشان نداد، دیگر به ندرت به برنامه آقای هنیتی دعوت شده است.   

خانم آرئو اغلب به برنامه آقای کارلسون دعوت می‌شد تا این که در دسامبر سال ۲۰۱۸ پیشنهاد آقای کارسون را برای رفتن به اتاق هتلش رد می‌کند. او پس از این برخورد تنها سه بار به شوی آقای کارلسون دعوت می‌شود.

خانم آرئو می‌گوید به دلیل همین گونه دست‌اندازی‌های جنسی آقای کورتز، مجری برنامه «میدیا باز» را برای دیدار در هتلش رد کرده است. دعوای حقوقی خانم آرئو حاکی است که آقای کالدول از او در مقابل معرفی‌اش به «آن کولتر»، ستون‌نویس و مفسر سیاسی حزب جمهوری‌خواه خواستار یک ملاقات خصوصی شده بود.

فاکس نیوز در بیانیه‌ای کلیه اتهامات خانم آرئو را رد کرده و می‌گوید: «تحقیقات مستقل و گسترده یک موسسه حقوقی خارج از فاکس نیوز، از جمله مصاحبه با شاهدان عینی، ما را به این نتیجه رساند که کلیه اتهامات کتی آرئو علیه فاکس نیوز، مدیریت این موسسه و مجریانش، تاکر کارلسون، شون هنیتی و هوارد مورتز و جیانو کالدول از شرکت‌کنندگان در برنامه‌های این شبکه بی‌أساس، آشکارا بی‌محتوا و به دور از حقیقت است.»  

در این بیانیه در اشاره به آقای هنری، کارمند سابق فاکس نیوز گفته شده است: «ما کلیه ادعای مربوط به ارعاب، سوءرفتار و اقدامات تلافی‌جویانه را جدی گرفته‌ایم و در مورد آن‌ها تحقیق کرده و در صورت لزوم اقدام می‌کنیم. در این مورد، برخورد درست مبتنی بر تحقیقات ما این است که در مقابل این اتهامات بی‌أساس (از خود) دفاع کنیم. خانم آرئو و جنیفر اکهارت می‌توانند ادعای خود علیه اد هنری را مستقیما با او درمیان بگذارند، زیرا فاکس نیوز قبلا و بلافاصله پس از شنیدن شکایات خانم اکهارت درروز ۲۵ ژوئن، آقای هنری را اخراج کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال‌های اخیر فاکس نیوز هدف یک رشته اتهامات مرتبط با ارعاب جنسی بوده است. در سال ۲۰۱۶، راجر اِیلز، رئیس و مدیرعامل این موسسه از سال ۱۹۹۶، فاکس نیوز را به دلیل شکایات جنسی تعدادی از کارمندان زن این شبکه ترک کرد. فیلم «بام شِل» تولیدی سال ۲۰۱۹ اقتباسی از اتهامات ارعاب جنسی کارمندان زن شبکه فاکس نیوز است.  

بیل اُورایلی که زمانی یکی ازستارگان این شبکه بود به دنبال تحقیقات نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۷ مجبور به ترک فاکس نیوز شد. این تحقیقات افشاء کرد که آقای اورایلی در مقابل پرداخت وجه به زنانی (که از ارعاب جنسی توسط او) شکایت داشته‌اند، سکوت آن‌ها را می‌خریده است. 

دادخواستی که روز دوشنبه مطرح شد می‌گوید آن وقایع چیزی را در این موسسه تغییر نداده و گفته است أوضاع از زمان کناره‌گیری آقای آیلز «در واقع بدتر» شده است.

«برخی اسامی در مدیریت (فاکس نیوز) از زمان مدیریت راجر آیلز تغییر کرده است، اما بی‌تفاوتی فاکس نیوز در مقابل سوءرفتار جنسی بدون تغییر مانده است.»

دفاع از پرونده خانم آرئو و خانم اکهارت برعهده داگلاس ویگدور، وکیل مدافع برجسته متخصص در ارعاب جنسی در محیط کار است که در گذشته نیز از پرونده شکایت علیه فاکس نیوز دفاع کرده است.

در بیانیه وکلای دفاع آقای هنری در دفتر حقوقی «موراویلو آبراموویتز گراند ایاسون و آنلو» آمده است: «جنبش "من‌هم همین‌طور" کمک کرد تا مواردی از بی‌عدالتی در جامعه ما آشکار شود و هرکه از این بابت رنج برده حق دارد به شکایتش رسیدگی شود. این یکی از آن موارد نیست. شواهد این پرونده نشان می‌دهد که خانم اکهارت پیشگام و مشوق رابطه‌ای با توافق طرفین بوده است.»   

این بیانیه در ادامه می‌گوید: «اد هنری مشتاقانه منتظر ارائه شواهد و مدارکی است که با اظهارات نادرست این پرونده در تضاد است. این شواهد حاوی عکس‌های بی‌پرده و دیگر ارتباطات آشکاری است که خانم اکهارت برای آقای هنری فرستاده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان