ماموریت جدید پلیس فدرال آمریکا در شهرهای تحت حاکمیت دمکرات‌ها

نانسی پلوسی، نیروهای فدرال را «تکاوران» رییس‌جمهور خواند

تد ویلر شهردار پورتلند از دولت خواسته پلیس فدرال را از این شهر خارج کند-MARIO TAMA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

به گفته یک مقام کاخ سفید دولت ترامپ قصد دارد نیروی فدرال را به چند شهر حامی دموکرات‌ها بفرستد. همان کاری که اخیراً در پورتلند انجام داد و جنجال برانگیز شد.

مارک مدوز رئیس ستاد کاخ سفید در مصاحبه روز یکشنبه با شبکه فاکس‌نیوز اعلام کرد ماموریت‌های بعدی نیروی فدرال نیز در راه است.

آقای مدوز گفت: «این هفته شاهد اعزام جدیدی خواهید بود، چون می‌خواهیم وارد میدان شویم و ایمنی اجتماع، خواه در شیکاگو باشد، خواه در پورتلند یا در میلواکی یا هر جای در دیگر کشور را تضمین کنیم. مطمئن شویم که اجتماع ایمن است.»

شهرهای شیکاگو، پورتلند و میلواکی همگی حامی دموکرات‌ها هستند.

دونالد ترامپ در اعلام قصد ونیت خود ظرافت کمتری به خرج داد و در مصاحبه روز یکشنبه با شبکه فاکس نیوز گفت نیروهای فدرال را به «شهرهای تحت حاکمیت دموکرات‌ها» می‌فرستد تا جلوی «خشونت‌ها» را بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌اکنون پلیس فدرال در پورتلند مستقر شده و روز به روز خشونت‌بارتر با معترضان درگیر می‌شود.

در ویدیویی که آخر هفته پیش به طور گسترده دست به دست شد یک مأمور ناشناس فدرال در خیابان مردی را که به نظر می‌آید از معترضان باشد می‌زند و به درون خودروی ون بی نام و نشانی می‌اندازد که پر از مأموران فدرال است. 

در ویدیوی دیگری یک مأمور فدرال با باتون به جان معترضی می‌افتد که گوشه‌ای ایستاده است. این معترض که بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحد است به ظاهر به این حمله‌ها اعتنا نمی‌کند، اما بعداً مشخص شد مأمور فدرال دست او را شکسته است.

نانسی پلوسی رییس مجلس سپاه فدرال را «تکاور» خواند.

به نظر می‌رسد حضور مأموران فدرال در پورتلند آتش اعتراضات را در این ایالت دوباره شعله‌ور کرده است. کنشگران آخر هفته گذشته یک پاسگاه پلیس را به آتش کشیدند و با مأموران فدرال درگیر شدند.

تد ویلر شهردار پورتلند از دولت خواسته پلیس فدرال را از این شهر خارج کند.

او گفت: «حضور این نیروها نه مطلوب ما است و نه مفید. می‌خواهیم از اینجا بروند. در واقع از دولت می‌خواهیم آن‌ها را از اینجا ببرد.»

به گزارش واشینگتن پست کِن کوچینلی معاون اجرایی وزیر کشور گفت: نیروهای وزارت کشور «قصد خروج از این شهر را ندارند.»

آقای کوچینلی گفت: «هروقت خشونت‌ها پایان یابد آن‌وقت می‌بینیم چه باید کرد. قرار نیست این وضعیت دائمی باشد، اما تا وقتی خشونت‌ها ادامه داشته باشد، باید برای مقابله با آن نیروی کمکی بفرستیم.»

آقای کوچینلی گفت وزارت کشور نام مأمورانی را که به این شهرها فرستاده فاش نخواهد کرد، چون ممکن است معترضان خود آنان یا خانواده‌های‌شان را آزار دهند، اما شماره شناسایی این مأموران بر لباسشان درج شده تا اگر کسی شکایتی از آنان داشت بتواند پیگیری کند.  ‌

آقای ترامپ گفت شهرهایی که قرار است پلیس فدرال در آن‌ها مستقر شود «تحت حاکمیت لیبرال‌ها یعنی احمق‌ها» است.

© The Independent