محمود موسوی مجد اعدام شد

موسوی مجد: «می‌خواهند با اعدام زودهنگام من، منافع شخصی خود را حفظ کنند»

محمود موسوی مجد که در اظهاراتی متناقض از سوی سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی نخست به لو دادن محل اسکان قاسم سلیمانی متهم و سپس روشن شد که از ۱۷ ماه قبل از کشته شدن فرمانده سابق سپاه قدس در زندان بوده، بامداد امروز (دوشنبه) اعدام شد.

خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن مخابره این خبر، ادعای همکاری او با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی‌آی‌ای و موساد را مطرح کرد و مدعی شد موسوی مجد در مقابل دریافت دلار در حوزه‌های امنیتی اطلاعات جمع می‌کرد. اعدام او در حالی انجام می‌شود که کمپین چند میلیونی #اعدام_نکنید در رسانه‌های اجتماعی همچنان مورد توجه است.

ساعاتی قبل از اعدام موسوی مجد، صدا و سیما ویدیویی از اعترافات اجباری او در مقابل دوربین را پخش کرد.

نام موسوی مجد در خردادماه امسال در رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران مطرح شد و روند تعقیب و دستگیری او به حزب‌الله لبنان نسبت داده شد. بر اساس اطلاعات این رسانه‌ها موسوی مجد در ۱۸ مهرماه ۱۳۹۷ به اتهام جاسوسی در دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه و در ۳ شهریور ۱۳۹۸ حکم اعدام او صادر و در دیوان عالی کشور تایید می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موسوی مجد در دو پیام که ظاهرا از زندان منتشر شده بود، علاوه بر تکذیب اتهام لو دادن محل اسکان سلیمانی، روند برگزاری دادگاه را نیز ناعادلانه توصیف کرده بود. او در این پیام‌های صوتی که به فارسی و عربی منتشر شد، گفته بود که برخی قصد دارند با اعدام زودهنگام من،‌ منافع شخصی خود را محفوظ نگاه‌دارند.

ساعاتی قبل از اعلام خبر اعدام موسوی مجد، خبرگزاری فارس در گزارشی مدعی شد: «او بر خلاف گمانه‌زنی‌ها نظامی یا پاسدار یا عضو نیروهای مدافع حرم نبوده، بلکه خانواده‌اش از قبل از انقلاب از ایران خارج شده بودند و خود او نیز بزرگ شده کشور سوریه است.»

البته این خبرگزاری وابسته به سپاه روشن نکرده که مهاجرت خانواده مجد به خارج از کشور یا بزرگ شدن او در سوریه، چگونه ناقض عضویت موسوی مجد در سپاه یا نیروهای مدافع حرم است.

فارس می‌نویسد: «پدر موسوی مجد تاجر بوده و او در مدارس سوریه تحصیل می‌کند و به زبان عربی تسلط پیدا می‌کند و به عنوان مترجم در شرکتی که با ایران در ارتباط بود، استخدام می‌شود.»

این خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران در ادامه ادعا می‌کند: «با آغاز جنگ سوریه، خانواده مجد به ایران بازمی‌گردند، اما او در سوریه می‌ماند و با نیروهای مستشاری ایران نزدیک می‌شود و به بسیاری از نقاط حساس ورود می‌کند.»

این در حالی است که خانواده و نزدیکان به موسوی مجد عضویت او در نیروی قدس را تایید کرده و تاکید دارند که محمود موسوی مجد دو بار در جریان عملیات نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه مجروح شده است.

ادامه گزارش فارس نیز تکرار سناریوی اغلب افرادی است که به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر می‌شوند: ارتباط با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) و موساد.

بیشتر از