انفجار نیروگاه برق در اصفهان

این بار «فرسودگی ترانس برق» دلیل حادثه اعلام شد

نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد اصفهان، قدیمی‌ترین نیروگاه این استان، و در حاشیه زاینده‌رود و جنوب‌غربی شهر اصفهان واقع است-ایرنا

در پی انفجارهای سریالی در زیرساخت‌های تولید انرژی ایران، صبح روز یکشنبه، ۲۹ تیرماه، پست برق نیروگاه اسلام‌آباد اصفهان منفجر شد. اما شرکت تولید نیروی برق اصفهان، دلیل این انفجار را «فرسودگی ترانس برق» عنوان، و اعلام کرد که خللی در تداوم تأمین برق مشترکان و فعالیت این نیروگاه ایجاد نشده است.

این اتفاق حدود ساعت پنج صبح به وقت محلی رخ داد و بر اساس گفتگویی که سعید محسنی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان با ایرنا انجام داده، این پست برق پس از حدود دو ساعت به حالت عادی برگشته است.

نیروگاه حرارتی اسلام‌آباد اصفهان، قدیمی‌ترین نیروگاه این استان، و در حاشیه زاینده‌رود و جنوب‌غربی شهر اصفهان واقع است.

این اتفاق در حالی امروز، ۲۹ تیرماه، در اصفهان رخ داده که انفجارهای دیگری از جمله در تاریخ‌های ششم تیرماه در شرق تهران، ۱۲ تیرماه در تأسیسات غنی‌سازی نطنز و ۲۰ تیرماه در منطقه گرمدره اتفاق افتاده است. مقام‌های ایران همه این انفجارها را به نقص فنی نسبت داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در عین حال، چند ساعت پیش، بی‌بی‌سی تصاویر ماهواره‌ای از غرب تهران و منطقه گرمدره منتشر کرد که آثار یک انفجار یا آتش‌سوزی را نشان می‌دهد. محل سوختگی، حدود ۲۲ هزار مترمربع، یا  معادل حدود سه برابر یک زمین فوتبال است. مقام‌های محلی ایران حتی شنیده شدن صدای انفجار در این منطقه را هم تکذیب کرده بودند.

در پی این انفجارها، بسیاری انگشت اتهام را به سمت اسرائیل نشانه رفتند. البته مقامات اسرائیل تا کنون این اتهامات را تایید نکرده‌اند.

در عین حال، چند روز پیش وب‌سایت یاهو از مجوزی پرده برداشت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای انجام یک سری عملیات مخفیانه سایبری علیه ایران به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) داده است. در این گزارش آمده بود که از دو سال پیش تاکنون، سیا دست‌کم ۱۲ عملیات، که در فهرست خواسته‌هایش بوده را به اجرا درآورده است. 

بیشتر از