آتش‌سوزی‌ گسترده در کارخانه لنج‌سازی بوشهر

هفت شناور طعمه حریق شدند و خطر سرایت آتش به کارخانه هم‌جوار نیز وجود دارد

داستان آتش‌سوزی‌ها و انفجارها در ایران، این‌بار به بوشهر رسیده است؛ امروز، چهارشنبه رسانه‌های محلی در استان بوشهر گزارش دادند که کارخانه لنج‌سازی در «تنگک بوشهر» ظهر امروز دچار آتش‌سوزی شد. 

برخی خبرها حکایت از آن دارد که کارخانه سایپا در مجاورت این کارخانه لنج‌سازی نیز در معرض آتش‌سوزی قرار دارد. 

رسانه‌ها گزارش کردند که عملیات خاموش کردن حریق ادامه دارد و آتش‌نشانان مشغول اطفای حریق هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در کارخانه لنج‌سازی بوشهر گفته «در این آتش سوزی ‌تاکنون ۷ شناور در آتش سوخته است».

جهانگیر دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم توضیح داده است که «ساعت ۱۳ امروز این حادثه  رخ داد و پس از آن نیروهای آتش نشانی اعزام شدند».

به گفته وی «برای اطفاء این حادثه آتش‌سوزی، ماشین‌آلات آتش‌نشانی شهرداری، بنادر و دریانوردی، فرودگاه، نیروگاه اتمی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، راهداری و دیگر دستگاه‌های بوشهر مشارکت دارند».

دهقانی، مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه برای جلوگیری از آتش به دیگر شناورها اقدامات پیشگیری انجام شده است تاکید کرده که «علت آتش سوزی و میزان خسارت وارد شده هنوز مشخص نیست ولی خوشبختانه به کسی صدمه‌ای وارد نشده است».

در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، خبر آتش‌سوزی و انفجار در سراسر مملکت بسیار بود. در آخرین مورد آن، همین چند روز پیش بود که یک شرکت تولید کننده میعانات گازی در فریمان طعمه حریق و انفجار شد. 

در هفته‌های گذشته حادثه آتش‌سوزی گسترده در مرکز درمانی سینا اطهر تهران که تلفات جانی و مجروحین بسیاری به جا گذاشت توجه بسیاری را به موضوع آتش‌سوزی‌های اخیر ایران بیشتر از قبل جلب کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دامنه این آتش‌سوزی‌ها و انفجارها نه تنها در مراکز تولیدی و کارخانه‌ها و یا مراکز درمانی کشور که حتی به برخی باغ‌ها و فضاهای شهری هم رسیده است.

در هفته‌های گذشته ویدیو‌های متعددی از وقوع آتش‌سوزی در برخی پارک‌های اصفهان و شیراز در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. 

روز گذشته بود که خبرگزاری ایسنا در گزارش کوتاهی به قلم فریماه هوشیار، پژوهشگر و کارشناس ارشد مرمت ابنیۀ تاریخی، درباره خطر آتش‌سوزی گسترده و غیرقابل جبران در میدان تاریخی نقش‌جهان اصفهان هشدار داد.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «امروز وضعیت راسته‌های بازار تاریخی میدان نقش‌جهان بسیار وخیم است، سیم‌کشی‌های بسیار نامناسب و فرسوده‌ برق ممکن است عن‌قریب منجر به آتش‌سوزی و ایجاد خسارات فراوان شود و با توجه به عدم امکان ورود ماشین‌های آتش‌نشانی به داخل راسته‌های پیچ‌درپیچ و تنگ بازار، امکان خرابی و خسارت بسیار بالا وجود دارد و در مواردی مثل سردر قیصریه با نقاشی‌های منحصربه‌فرد آن این جبران تقریباً ناممکن است.»

بیشتر از