انتقال ۱۴۰ زندانی به هتل‌ها و ٰمهمانسراها در بریتانیا

این تصمیم با هدف کاهش انتشار ویروس کرونا صورت گرفته است

ورودی یک هتل در لندن که مسافران را به رعایت موارد ایمنی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ترغیب می‌کند- BEN STANSALL / AFP

در جریان همه‌گیری کرونا در بریتانیا، بیش از ۱۴۰ فرد متخلف از زندان‌ها به هتل‌ها و مهمانسرا‌هایی با امکانات «تختخواب و صبحانه» منتقل شدند.

وزارت دادگستری بریتانیا اعلام کرد که از ماه مه، از هتل‌ها برای اقامت زندانیان در زمان آزادی مشروط استفاده کرده تا از بی‌خانمان شدن و خیابان‌خوابی آن‌ها در دوران همه‌گیری کرونا جلوگیری کند.

بنابراعلام این وزارتخانه، این تصمیم پس از بررسی همه گزینه‌های موجود اتخاذ شده‌است. از ۳۰۴ فرد متخلفی که آزاد شده و اسکان یافته‌اند، ۱۳۶ نفر به هتل‌ها یا اقامتگاه‌های تختخواب و صبحانه (B&B) رفته‌اند.

۱۷۲ نفر دیگر بر اساس «برنامه آزادی موقت پایان دوره محکومیت» آزاد شدند. این برنامه به زندانیانی که دو ماه از پایان محکومیتشان باقی‌مانده اجازه می‌دهد از زندان آزاد شوند. شش محکوم دیگر در هتل‌ها اسکان داده‌ شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک سخنگوی وزارت دادگستری گفت: «برآورد خطر آزادی این زندانیان صورت گرفته و هتل‌ها تنها به عنوان آخرین گزینه اقامت درنظر گرفته‌ شدند تا هرگونه احتمال انتشار ویروس کرونا کاهش یابد.»

«این تدابیر موقت، بخشی از تدابیری است که برای مواجهه بی‌سابقه با این ویروس همه‌گیر، برای حفاظت از جان انسان‌ها اتخاذ شده‌است.»

بی‌بی‌سی گزارش داد که طی نامه‌ای به صاحبان هتل‌ها، به آن‌ها گفته شده که دولت اطلاعاتی درباره تخلف یا تخلفات زندانیان ارایه نمی‌کند اما همه اقدامات آن‌ها را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

برنامه آزادی موقت پایان دوره محکومیت، در پی آن اجرا شد که تحقیقات خدمات سلامت بریتانیا نشان داد در فضای بسته زندان در دوران قرنطینه، سلامت فیزیکی و روانی زندانیان زن در معرض خطر قرار گرفته‌است.

پیتر کلارک، رئیس بازرسی زندان گفت: «ممنوعیت ملاقات‌ها تاثیر جدی بر شرایط زنان گذاشته ‌بود. بسیاری از زندانیان بیش از سه ماه نتوانسته ‌بودند فرزندانشان را ببینند.»

او افزود: «امکان تماس تصویری به‌تازگی در زندان‌ها برقرار شده و زنان از آن استقبال کرده‌اند.»

گزارش  های بیشتر از پرس اسوسیشن

© The Independent

بیشتر از جهان