زندانیانی که به امید رهایی سعی دارند به ویروس کرونا مبتلا شوند

زندانیان بازداشتگاهی در کالیفرنیا، بطری آب و ماسک‌های صورت را با هم شریک می‌شوند تا در معرض ابتلا به ویروس قرار گیرند

عکسی از زندان شیکاگو که در آن تعداد زیادی از زندانیان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند- KAMIL KRZACZYNSKI / AFP

تصاویری از زندانیان یک بازداشتگاه در ایالت کالیفرنیا منتشر شده است که با امید برای آزادی زودهنگام، سعی دارند علایم ویروس را جعل کنند یا عامدانه خود و دیگران را به ویروس کرونا مبتلا کنند.

این ویدیو از بازداشتگاه تامینی پیچس، در مصاحبه مطبوعاتی الکس ویلانووا، رئیس پلیس شهر لس‌آنجلس پخش شد که آن را «به شدت ناراحت‌کننده» توصیف کرد. مردان زندانی در این ویدیو در حالی دیده می‌شوند که بطری آب و ماسک‌های صورت را با هم شریک می‌شوند تا در معرض ابتلا به ویروس قرار گیرند. آقای ویلانووا با صحبت هنگام پخش این فیلم، توضیح داد که آنها چه برنامه‌ای در سر داشتند.

او گفت: «چیزی که در فیلم می‌بیند، شیر آب داغ است و آنها بطری آب داغ را دست به دست می‌کنند. در تصویر مشخص است که از دستی به دست دیگر منتقل می‌شود و همه آنها از همین بطری آب خواهند نوشید. درست بعد از این ویدیو، پرستار خواهد آمد تا دمای بدن آنها را بگیرد. با نوشیدن آب داغ، سعی دارند دمای بدن خود را افزایش دهند و نشانه‌های کووید-۱۹ را جعل کنند.»

با پخش تصاویر دیگری در ویدئو، آقای ویلانووا روش تهاجمی دیگری را برای ابتلا به این ویروس توضیح داد.

او گفت: «این مثالی دیگر است و می‌توانید ببینید که همه از یک ماسک صورت استفاده خواهند کرد. آنها همچنین لیوانی یکبار مصرف را با هم شریک می‌شوند. دقیقا همان کاری که با بطری آب داغ کردند. ولی این بار همچنین از ماسکی مشترک نفس می‌کشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این برنامه باعث نشد که هیچ یک از زندانیان به تصویر کشیده شده در فیلم آزاد شوند، ولی به اولین هدف خود دست یافتند: انتقال ویروس.

آقای ویلانووا ادامه داد: «واقعا غم‌انگیز است که می‌بینیم افرادی سعی دارند عامدانه به کووید-۱۹ مبتلا شوند. به خاطر این رفتار، در همین بند مورد مشاهده، ۲۱ نفر از زندانیان طی یک هفته بعد از ثبت این ویدیو به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.»

احتمال شیوع این بیماری مسری در زندان‌ها تمام مقامات سراسر ایالات متحده را نگران کرده است و هم اینک نیز هزاران زندانی به ویروس مبتلا و قرنطینه شده‌اند. به گفته اداره پلیس لس‌آنجلس، این مسئله درباره این شهر هم صادق است و تا کنون ۴۵۹۰ زندانی در بازداشتگاه‌های این منطقه قرنطینه شده‌اند و ۳۱۷ نفر به خاطر ابتلا، در وضعیت انفرادی به سر می‌برند.

این شهر تلاش بلندپروازانه‌ای برای حفاظت از جماعت زندانیان خود داشته است تا خطر شیوع مرگبار این بیماری را در زندان‌ها کاهش دهد. در همین راستا با شیوع بیماری عالم‌گیر در ایالت کالیفرنیا، این شهر جمعیت زندان‌های خود را تا حدود ۵ هزار نفر کاهش داد.

همچنین بازداشت خاطیان در این شهر محدود شده است و به نیروهای پلیس گفته شده تا جایی که ممکن است، افراد را به جای بازداشت جریمه کنند. ضمن اینکه تمام زندانیان جدید پیش از ورود به زندان‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

هر گونه امیدی هم که زندانیان کالیفرنیایی مشاهده شده در این ویدیو برای آزادی زودهنگام داشتند، صراحتا در مصاحبه مطبوعاتی رئیس پلیس نقش بر آب شد.

او گفت: «گویا باوری اشتباه میان زندانیان پخش شده که اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند، ما را مجبور خواهند کرد زندانیان بیشتری را از بازداشتگاه‌های خود آزاد کنیم. چنین چیزی به هیچ وجه رخ نخواهد داد.»

© The Independent