استخدام مجری راست‌گرای رادیو در هیات آموزش امنیت ملی آمریکا

سباستین گورکا پیش‌تر ماسک صورت را «برقع کووید» نامیده بود

سباستین گورکا, مجری سابق فاکس‌نیوز از سال گذشته مجری برنامه «اول آمریکا، با سباستین گورکا» شده‌است -MARK WILSON / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد که تصمیم دارد سباستین گورکا، مجری راست‌گرای رادیو را در هیات آموزش امنیت ملی استخدام کند.

کاخ سفید در اطلاعیه خبری روز سه‌شنبه اعلام کرد که رییس‌جمهور تصمیم دارد آقای گورکا و سین ام. بیگلی را به مدت چهار سال به عضویت این هیات درآورد.

آقای گورکا از ژانویه تا آگوست ۲۰۱۷ به عنوان معاون دستیار ترامپ در کاخ سفید بود اما نتوانست مجوز امنیتی کار را در حوزه مسائل امنیت ملی بگیرد.

او در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در فاکس‌نیوز فعالیت می‌کرد و از سال گذشته در رسانه محافظه‌کار «سالم» مجری برنامه «اول آمریکا، با سباستین گورکا» شده‌است.

آقای بیگلی دادستان امنیت ملی است که با فاکس‌نیوز و وال‌استریت ژورنال همکاری دارد.

هیات آموزش امنیت ملی از ۱۴ عضو تشکیل شده‌است که بر برنامه آموزش امنیت ملی نظارت می‌کنند و قدرت بازنگری و ارایه پیشنهاداتی را «براساس ماموریت و اهداف برنامه» دارند.

این هیات یک ابتکارعمل فدرالی است که برای شهروندان آمریکایی مسلط به زبان‌های خارجی و دارای دانش کافی در امور بین‌الملل تشکیل شده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته وب‌سایت هیات آموزش امنیت ملی، ماموریت این هیات «تولید تعداد زیادی متقاضی کار در وزارت‌خانه‌ها و آژانس‌های دولتی آمریکا با مسؤولیت امنیت ملی» است.

آقای گورکا، که همواره در صحبت‌هایش از آقای ترامپ حمایت می‌کند، سابقه نظردهی‌های بحث‌برانگیز و توهین‌آمیزی هم دارد. ماه گذشته بود که ماسک صورت را «برقع کووید» نامید. او سال‌هاست که نظرات ضد اسلامی می‌دهد.

در ماه ژوئن، گورکا در برنامه رادیویی خود ادعا کرد که ماسک‌های صورت که در کالیفرنیا، از سوی فرماندار گاوین نیوزوم پوشیدن آن‌ها را اجباری شده، «ماسک‌های دمکرات اسلام-مائوئیست»‌اند.

آقای گورکا به تازگی با یکی از کارکنان اداره پست که از او خواسته بود ماسک بپوشد دعوا کرده و گفته‌بود: «منظورت برقع کووید است، ماسک کووید؟» او پوشاندن صورت را کاری «غیرانسانی» می‌داند و می‌گوید: «ماسک انسانیت افراد را در روابط با دیگر انسان‌ها می‌گیرد و اقدامی مطیعانه است.»

© The Independent

بیشتر از جهان