تاثیر قرنطینه بر تمایل به خودکشی در کودکان

نیمی از خودکشی‌های دوره قرنطینه، با کووید-۱۹ یا محدودیت‌های اجتماعی ناشی از آن مرتبط بوده‌اند

بسته شدن مدارس، اختلال در خدمات مراقبتی و همچنین تنش در خانه و انزوا کودکان را آزرده می‌کند-PA 

گزارش جدید هشدار می‌دهد که احتمال دارد قرنطینه ناشی از کرونا، باعث افزایش خودکشی در کودکان شود.

یک «علامت نگران‌کننده» در این مورد که ممکن است خودکشی کودکان در دوران قرنطینه ویروس کرونا افزایش پیدا کرده باشد به پزشکان و کادر خدمات درمانی هشدار داد تا گوش‌به‌زنگ باشند.

یک گزارش ملی از وزارت بهداشت و درمان ملی به ۲۵ مورد خودکشی کودکان در طول ۵۶ روز اول قرنطینه در ماه مارس و آوریل پی برده است که در مقایسه ۲۶ مورد خودکشی کودکان در ۸۲ روز قبل از کرونا بوده است.

یافته‌های بانک اطلاعات ملی مرگ‌ومیر کودکان به دلیل وجود تعداد اندک در این مورد قطعی نیست اما در این گزارش آمده است داده‌های مربوط به مرگ‌ومیرهای رخ‌داده، نشان می‌دهد که عوامل این خودکشی‌ها احتمالاً بسته شدن مدارس، اختلال در خدمات مراقبت و همچنین تنش در خانه و انزوا، بوده‌اند.

تصور می‌شود تقریباً در نیمی از خودکشی‌های دوره قرنطینه، یا ۴۸ درصد، عوامل مرتبط با کووید ۱۹ یا محدودیت‌های اجتماعی نقش داشته‌اند.

بیش از یک‌سوم کودکان یعنی ۳۶ درصد با خدمات مربوط به‌ سلامت روان و مراقبت اجتماعی در تماس بوده‌اند و از میان آن‌ها ۲۴ درصد یعنی ۶ نفر به اوتیسم و یا بیش فعالی تمرکز پائین مبتلا بوده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند: «یک علامت نگران‌کننده وجود دارد که نشان می‌دهد که ممکن است مرگ ناشی از خودکشی کودکان در ۵۶ روز اول قرنطینه افزایش‌یافته باشد، اما خطر پائین است و تعداد کم هم برای رسیدن به نتیجه قطعی کافی نیست.»

«اگرچه نتایج افزایش خطر از طریق آمار تأیید نشده است اما پزشکان و خدمات درمانی باید نسبت به افزایش احتمالی و نیاز به هوشیاری و حمایت از این موضوع آگاه باشند.»

در این گزارش، داده‌های مربوط به مرگ‌ومیر در سراسر کشور که توسط گروه‌های محلی بررسی مرگ کودکان گزارش‌شده، جمع‌آوری‌شده است.

این موضوع با نگرانی از افزایش میزان خودکشی در افراد زیر ۲۰ سال که از سال ۲۰۱۰ در انگلیس و ولز بزرگ‌شده‌اند، همراه است. افراد جوان هم در سال‌های پایانی نوجوانی خود با میزان بالای خود-آسیب زدن‌های غیر کشنده روبه‌رو هستند که عامل اصلی خطر در خودکشی محسوب می‌شود و البته همین موضوع هم در حال افزایش است.

این گزارش تأکید می‌کند درحالی‌که شیوع کووید ۱۹ جدید بوده است، شیوع قبلی ویروس کرونا با افزایش میزان خودکشی در هنگ‌کنگ و همچنین سایر همه‌گیری‌های ویروسی در ایالات‌متحده ارتباط داشت.

وزارت بهداشت و درمان انگلیس مبلغ ۱.۴ میلیارد پوند را برای توسعه سلامت روحی کودکان و جوانان اختصاص داده است و اذعان کرد بودجه خدمات سلامت روان با کمک جدید ۲.۳ میلیارد پوندی که تا سال ۲۰۲۳-۲۰۲۴ اضافه خواهد شد، نسبت به بودجه کلی وزارت بهداشت رشد سریع‌تری خواهد داشت.

سخن گوی وزارت بهداشت و درمان انگلیس گفت: «فشار فزاینده ناشی از قرنطینه بر خانواده‌ها و افراد جوان کاملاً آشکار است. علاوه بر مشاوره‌های ویدئویی، خدمات حمایت آنلاین و احداث خط جدید تلفن شبانه‌روزی در هفت روز هفته درزمینهٔ بحران‌های سلامت روحی، وزارت درمان به فعالیت خود با دولت ادامه می‌دهد تا حمایت گسترده‌تری را از کوکان آسیب‌پذیر در خانه، مدرسه و یا حوزه خدمات سلامت داشته باشد. والدینی که نگران سلامت روحی فرزندان خود هستند می‌توانند از خط کمک به والدین YoungMinds Parents Helpline کمک بگیرند.»

© The Independent

بیشتر از زندگی