امکان جریمه و حبس برای قهرمان مسابقات فرمول یک

لو‌ئیس همیلتون اجازه ترک پیست مسابقه یا هتل خود در مجارستان را نخواهند داشت.

رانندگان بریتانیایی مسابقات فرمول یک در مجارستان به‌دلیل قوانین قرنطینه این کشور، اجازه ترک پیست مسابقه  یا هتل خود در آن کشور را نخواهند داشت-Mark Thompson / AFP

لوئیس همیلتون در میان بسیاری از رانندگان و کارمندان فرمول۱ خواهد بود که به خاطر قوانین سختگیرانه قرنطینه در مجارستان، اجازه ترک پیست مسابقه یا هتل خود در آن کشور را نخواهند داشت.

شهروندان بریتانیا با محدودیت‌های سختگیرانه‌تری مواجه خواهند شد، چرا که این کشور از قرنطینه بیرون آمده است و میخانه‌ها و رستوران‌ها از هفته گذشته درهای خود را به روی عموم مردم گشوده‌اند و تصاویر منتشر شده از سواحل شلوغ این کشور، چندان به مذاق مقامات مجارستانی خوش نیامده است.

بریتانیا هنوز هم بالاترین میزان مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را در اروپا دارد و موارد جدید ابتلا هر روز در این کشور ثبت می‌شود.

شهروندان اروپایی می‌توانند در طول هفته مسابقات گرند پریکس مجارستان، آزادانه در بوداپست پرسه بزنند، ولی شهروندان بریتانیایی اگر به هر جایی جز پیست مسابقه یا هتل محل اقامت خود بروند، با خطر جریمه‌ای ۱۵ هزار یورویی مواجه خواهند شد و حتی ممکن است با مجازات حبس روبه‌رو شوند.

این بدان معناست که همیلتون، جورج راسل، لاندو نوریس، و الکس البون، با محدودیت‌هایی سختگیرانه‌تری نسبت به بقیه رانندگان مواجه خواهند بود. این در حالی است که حدود ۸۰ درصد کارمندان فرمول۱، از جمله ۷ تیم از ۱۰ تیم مسابقه دهنده، از بریتانیا خواهند بود. کارمندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز باید از محدودیت‌های مذکور پیروی کنند.

تعداد کثیری از مکانیک‌ها و مقامات این مسابقات نیز چنانچه نتوانند به معافیتی برای آنان برای آخر هفته جاری دست یابند، در خطر مجازات قرار خواهند داشت. راس براون، مدیر مسابقات رانندگی فرمول۱ و همچنین کریستیان هورنر و کلیر ویلیامز، از مربیان تیم‌ها، نیز تحت خطر این محدودیت‌ها قرار دارند.

در حال حاضر، به خاطر تمهیدات مذکور به نظر نمی‌رسد که مسابقات گرند پریکس مجارستان با خطر لغو شدن مواجه باشد، ولی مذاکراتی در اول این هفته به راه خواهد افتاد تا راه حلی برای معافیت جمع کثیری از خدمه و کارمندان فرمول۱ از محدودیت‌های جاری پیدا شود.

تمام نتایج آخرین آزمایش‌هایی که شامل ۴۵۶۶ آزمایش ابتلا به ویروس کرونا بود و در فاصله ۳ تا ۹ ژوئیه در پیست مسابقه ردبول در اتریش انجام شد، منفی بوده است، و نتایج تمام آزمایش‌های قبلی انجام شده در ۲۶ ژوئيه و از آن تاریخ تا ۲ ژوئیه که ۴۰۳۲ آزمایش بوده است، نیز منفی اعلام شد.

با این حال، آقای براون می‌داند که دیر یا زود اولین مورد مثبت آزمایش نیز پیدا خواهد شد، اما امیدوار است که تمهیداتی که همینک اتخاذ کرده‌اند تا مسابقات فرمول۱ از سر گرفته شود، به کاهش موارد شیوع و سرایت این بیماری به حداقل، یاری رساند تا این مسابقات بتوانند طبق تقویم ادامه یابند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای براون به شبکه ورزشی اسکای گفت: «با توجه به این که همه در زیست‌بوم زمین زندگی می‌کنیم و بعد هر یک حلقه‌های بزرگ‌تر خود را داریم که همین طور تجزیه می‌شود تا به حلقه‌های کوچک‌تر هر تیم برسیم، احتمال آن هست که ما هم بالاخره با موردی مثبت از نتیجه آزمایش روبه‌رو شویم/ ولی امیدواریم بتوانیم آن را کنترل کنیم و خطر را به حداقل برسانیم. بزنم به تخته، تاکنون وضعیت ما خوب بوده است ولی نباید از خود راضی و از وضعیت غافل شویم.»

آقای براون تذکری خطاب به کارمندان و تیم‌های تحت مسئولیت آنها صادر کرد تا به قوانین ایمنی کشورهای مختلف متعهد باشند، و اظهار داشت که بعید نیست اگر در اثر بی‌احتیاطی طی هفته‌های آینده باعث انتقال این ویروس از کشوری به کشور دیگر شوند، تمام کارهای خوب آنها تلف شود.

آقای براون گفت: «همه دوست دارند مسابقات اتومبیل‌رانی ادامه یابد تا زمانی که بتوانیم محیطی امن و ایمن را برای همه فراهم آوریم. ما باید مطمئن شویم که فرمول۱ که ورزشی بین‌المللی و در همه جای دنیا در جریان است، به ورزشی تبدیل نشود که باعث ورود کووید۱۹ به یک کشور شود. ما باید ورزشی باشیم که تمام کشور‌ها بتوانند کاملا به ما اعتماد کنند که محیطی امن و ایمن برای برگزاری آن فراهم خواهیم آورد.»

پیام آقای براون بعد از آن اظهار شد که به تیم فرّاری به خاطر تصمیم چارلز لکلرک برای سفر به خانه‌ در موناکو در فاصله مسابقات اتریش و گرند پریکس استایرین، اخطار داده شد؛ زیرا آن اقدام ناقض قوانین کووید-۱۹ فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی است که مقرر می‌دارد هر زمانی که خارج از پیست‌های مسابقات سپری می‌شود، «باید با دیگر اعضای همان گروه سپری شود تا بتوان ارتباطات میان افراد خارج از آن تیم را در حداقل نگه داشت.»

به هم‌تیمی او، سباستین فتل،  نیز پس از آن که در تصویری در حال صحبت با هورنر و هلموت مارکو از تیم ردبول بدون پوشیدن ماسک بر صورت دیده شد، اخطار داده شد. در همین حال، والتری بوتاس، راننده تیم مرسدس بنز، هم در این هفته به خانه خود در موناکو سفر کرد. اما این مدافع عنوان قهرمانی از هرگونه اخطار رسمی در امان ماند، چرا که هیچ مدرکی دال بر ارتباط او با هیچ فردی خارج از حلقه خانواده‌اش وجود نداشت.

© The Independent

بیشتر از ورزش