سیل در ژاپن ۶۰ کشته داد؛ میلیون‌ها نفر باید خانه‌هایشان را تخلیه کنند

بارانی بی‌سابقه منجر به طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شد

مردی در حال عبور از منطقه سیل زده فوکووکا -CHARLY TRIBALLEAU / AFP

سیل شدید ژاپن تاکنون منجر به مرگ ۶۰ نفر شده است و مقام‌های این کشور به میلیون‌ها نفر توصیه کردند که خانه‌هایشان را ترک کنند.

باران بی‌سابقه که از آخرهفته شروع شد، موجب طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن گل‌ولای و تخریب خانه‌ها و جاده‌ها شده‌است. سیل اخیر، بدترین بلای طبیعی پس از این طوفان هاگیبیس توصیف شده‌است. این طوفان در اکتبر سال گذشته به مرگ ۹۰ نفر منجرشد.

آژانس هواشناسی ژاپن روز چهارشنبه بالاترین سطح هشدار باران را در ۲۰ منطقه واقع در مناطق مرکزی گیفو و ناگانو صادرکرد.

به بیش از سه میلیون نفر در سراسر ژاپن توصیه شده که خانه‌هایشان را تخلیه کنند. تنها ۲۱۹ هزار نفر از آن‌ها در بخش گیفو، در ۲۵۰ کیلومتری غرب توکیو زندگی می‌کنند.

براساس آماری که خبرگزاری کیودو اعلام کرد، در کیوشو، واقع در جنوب غرب ژاپن، جایی که باران سیل‌آسای آخرهفته از آن‌جا شروع شد، شمار مرگ‌ومیر به ۵۶ نفر رسیده‌است. چهارشنبه صبح هم در قسمت‌هایی از ناگانو و گیفو سیل جاری شد.

درعین‌حال، تصاویر تلویزیون NHK نشان می‌دهد که رودخانه هیدا طغیان کرده و منجر به تخریب بزرگ‌راه سراسری شده‌است. در شهر بزرگ مرکزی دیگر ژاپن، یعنی گیرو، آب رودخانه تا روی پل‌ها بالا آمده‌است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شهر کوهستانی تاکایاما، چندین خانه زیر گل‌ولای رفته، درخت‌ها از ریشه درآمده و مخروبه‌ها پراکنده‌شده‌اند. دربدو امر نمی‌توان گفت که چه بر سر ساکنان این مناطق آمده‌است.

درحالی‌که باران در مرکز ژاپن موجب راه‌افتادن سیلاب‌های تازه شده، مناطق جنوبی هم هنوز درگیر سیل‌اند. عملیات امداد و نجات در کوماموتو، جایی که ۱۴ نفر کشته‌شده‌اند، ادامه دارد.

ده‌ها هزارنفر از پرسنل نظامی، نیروهای پلیس و دیگر کارکنان امدادی از سراسر کشور برای کمک اعزام شده‌اند اما با بارش باران، سیلاب و گل‌ولای، عملیات نجات دشوار و راه‌های ارتباطی مختل ‌شده‌است.

یوشیهیده سوگا، دبیرکل کابینه ژاپن روز سه‌شنبه گفت که انتظار می‌رود که باران سیل‌آسا تا روز پنج‌شنبه در منطقه وسیعی از غرب تا شرق ژاپن ادامه داشته‌باشد.

در اوایل تابستان، با وزیدن بادهای گرم از سمت چین، ژاپن در معرض خطر باران‌های شدید قرارمی‌گیرد.

در جولای ۲۰۱۸، باران شدید جنوب غرب ژاپن منجر به مرگ بیش از ۲۰۰ نفر شد که نیمی از آن‌ها در هیروشیما بودند.

گزارشهای تکمیلی در خبرگزاریها آمده است

© The Independent

بیشتر از جهان