نائومی کمبل از دنیای مد خواست تا علیه تبعیض نژادی در این صنعت اقدام کند

کمبل به راه‌ طولانی که جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» پیموده است اشاره کرد

او ادامه داد: «این وظیفه بر شانه من و شماست که با تمام هویت‌های مختلف، که در ساخت کشورمان سهیم‌اند، آغاز به کار کنیم» - ISABEL INFANTES / AFP

نائومی کمبل در سخنرانی به مناسبت بازگشایی هفته مد لباس پاریس گفت: «زمان آن رسیده که همگی از دنیای مد بخواهیم تا برای مبارزه با نابرابری دست به کار شوند.»

روز دوشنبه ۶ ژوئيه، کمبل برای اجرای بازگشایی مراسم درحالی که یک تی‌شرت سفید، با شعار« پدیده سیاه» به تن داشت، از خانه‌اش در آمریکا و در یک تماس ویدیویی حاضر شد. این مراسم سالانه برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، به صورت دیجیتال برگزار شد.

این مدل ۵۰ ساله سخنان خود را در دو دقیقه ارائه داد که در حساب کاربری اینستاگرام اف اچ سی ام (FHCM (Fédération de la Haute Couture et de la Mode، به اشتراک گذاشته شد، حسابی که متعلق به برگزارکنندگان هفته مد پاریس است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این سخنان کمبل به رشد اخیر جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» و همچنین افزایش اعتراض‌های سراسر جهان که به دنبال مرگ جورج فلوید صورت گرفت، اشاره کرد. او گفت: «این جدال برای تنوع و برابری در جامعه و نیز در صنعت مد راه درازی پیموده است».

حالا و در سال ۲۰۲۰ ما هنوز هم راه درازی پیش روی خود داریم و زمان آن رسیده که همگی از دنیای مد بخواهیم تا با نابرابری در محیط کاری و صنعت‌مان به مبارزه برخیزند.»

این ستاره صنعت مد در ادامه گفت: «این گفت‌وگو حالا آغاز شده است و مادام که نیاز باشد ادامه خواهد یافت.»

او ادامه داد: «این وظیفه بر شانه من و شماست که با تمام هویت‌های مختلف، که در ساخت کشورمان سهیم‌اند، آغاز به کار کنیم.

زمان آن رسیده که با پرداختن به شکل خوبی از توازن و گفت‌وگو، صنعتی با برابری بیشتر بوجود آوریم. حالا بیشتر از هرزمان دیگری باید این امر را به شکلی همیشگی و نه گذرا اعمال کنیم.

وقت آن است که با اقلیت‌های هر کشور و فرهنگی، گفت‌وگوهای پایدار و مداوم داشته باشیم؛ با کسانی که در این ابرصنعت، تا به حال بازیگرانی خاموش و نادیدنی بوده‌اند.»

کمبل به تازگی از قربانی بودن خود در صنعت مد سخن رانده است؛ از جمله یک مورد که به زمان انتشار تصویرش بر جلد مجله «وگ ایتالیا» برمی‌گردد.

در گفت‌وگو با برنامه «ساعت زنان» در بی بی سی، در ۱۸ ژوئن، کمبل گفت که وقتی به صحنه عکاسی رسید، آرایشگر صورت به او گفت که برای آرایش پوست نائومی هیچ کرم پایه‌ای همراه خود ندارد چرا که «نمی‌دانست او سیاه‌پوست است».

این مدل ادامه داد: «او گفت که هیچ کرم پایه‌ای برای پوست من ندارد. او مجبور شد رنگ‌های پایه‌ای را که داشت با هم مخلوط کند تا رنگ پایه خودش را بسازد که البته مقدار زیادی خاکستری بود.»

کمبل توضیح داد دیدن نتیجه کار روی جلد مجله باعث گریه‌اش شده بود. او در این برنامه گفت: «وقتی که مجله منتشر شد، فقط گریه کردم.»

«من خیلی دلم می خواست تصویر روی جلد آن مجله باشم و خب آن هم وگ ایتالیا، اما واقعا نمی‌خواستم خاکستری باشم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی