کوپا آمریکا؛ تیم لیونل مسی مغلوب خامس رودریگز شد

رودریگز در پیروزی تیمش نقشی کلیدی داشت و مسی بیشتر یک نظاره‌گر بود

در نخستین بازی جام کوپا آمریکا، خامس رودریگز برتر از لیونل مسی بود و کلمبیا را به پیروزی دو بر هیچ در آغاز مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی رساند.

در نیمه دوم، رودریگز با پاسی عالی در عرض زمین، پایه گذار گل راجر مارتینز شد و در اواخر بازی هم، دووان زاپاتا که از روی نیمکت به زمین آمده بود، گل دیگری زد تا پس از ۱۲ سال، طلسم پیروز نشدن کلمبیا بر آرژانتین شکسته شود.

مسی نتوانست کار چندانی برای راه انداختن تیمش بکند. از فینال کوپا آمریکای ۲۰۰۷ که آرژانتین مغلوب برزیل شد، این اولین شکست آرژانتین در جام ملت‌های آمریکای جنوبی بود. همچنین، از سال ۱۹۷۹ تا به حال، این اولین شکست آرژانتین در اولین بازی‌اش هم بود.

کارلوس کیروش، مربی کلمبیا گفت: «کل تیم ما بهترین بودند. بازی بعدی حتما سخت‌تر است. این تنها شروع کار است».

آرژانتین و کلمبیا هر دو می‌کوشند به ناکامی در رسیدن به قهرمان کوپا آمریکا پایان دهند. آرژانتین از سال ۱۹۹۳ و کلمبیا از سال ۲۰۰۱ کوپا آمریکا را فتح نکرده است.

آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ مغلوب آلمان شد و در فینال کوپا آمریکای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، در ضربات پنالتی به شیلی باخت.

آخرین پیروزی کلمبیا بر آرژانتین در مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال ۲۰۰۷ بود.

زاپاتا گفت: «مدت خیلی زیادی بود که آرژانتین را شکست نداده بودیم. همه کلمبیایی‌ها خیلی خوشحالند، ولی هنوز راه درازی تا بردن جام مانده و هنوز بازی‌های مهمی پیش رو داریم».

در این بازی که در سالوادور برگزار شد، مسی و رودریگز چندان به چشم نیامدند، ولی رودریگز در دقیقه ۷۱ یک پاس گل عالی به مارتینز داد که کلمبیا را به پیش انداخت.

رودریگز، بازی ساز تیم کلمبیا، توپ را در زمین خودش در اختیار داشت، بعد مارتینز را با پاسی بلند راهی منطقه جریمه کرد. مهاجم کلمبیا توپ را گرفت، به راست چرخید و توپ را به گوشه دروازه آرژانتین فرستاد.

مسی گفت: «ما ناراحتیم چون در شرایطی که بازی دست ما بود، گل فوق العاده‌ای زدند. مدتی طول می‌کشد تا این شکست را هضم کنیم، ولی باید از امروز درس مثبت بگیریم و بازی بعدی‌مان را ببریم. هنوز بخت‌های زیادی داریم».

زاپاتا پنج دقیقه پس از ورود به زمین، سانتر جفرسون لرما را در دقیقه ۸۶ به گل بدل کرد.

در دقیقه ۶۶ ضربه سر مسی نزدیک بود آرژانتین را صاحب گل کند.

در این بازی سنگین افتتاحیه در گروه بی، سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتین، و رادامل فالکائو، بازیکن کهنه کار کلمبیا تنوانستند دفاع حریف را باز کنند.

لیونل اسکالونی، مربی آرژانتین، که از شرایط بد زمین بازی در استادیوم آرنا فونته نوا شاکی بود، گفت: «در نیمه دوم بهتر ظاهر شدیم و بخت‌هایی هم داشتیم. هنوز دو بازی دیگر داریم که اگر آنها را ببریم حتما به مرحله بعد صعود می‌کنیم».

بازی بعدی آرژانتین در برابر پاراگوئه در بلوهوریزونته است، و کلمبیا در سائوپائولو با قطر روبرو خواهد شد.

پاراگوئه و قطر روز یکشنبه در دیگر بازی گروه بی، در ریودوژانیرو به مصاف هم می‌روند.

روز شنبه همچنین، تیم ۱۰ نفره ونزوئلا، پرو را در گروه آ با تساوی بدون گل متوقف کرد، نتیجه‌ای که هر دو تیم را از برزیل، میزبان بازی‌ها، دو امتیاز عقب انداخت. برزیل روز جمعه در اولین بازی خود در سائوپائولو، بولیوی را سه بر هیچ شکست داد.

© The Independent

بیشتر از ورزش