بهت هلن فیلدینگ از میزان جنسیت‌زدگی فیلم‌نامه‌ای که خودش نوشته است

«امروزه دیگر نمی‌توان فیلم‌نامه‌ای این چنینی نوشت»

هلن فیلدینگ، نویسنده - Emma McIntyre / Getty Images via AFP

هلن فیلدینگ، خالق بریجت جونز گفت که بعد از تماشای دوباره فیلم «خاطرات بریجت جونز» (Bridget Jones’s Diary) از میزان تبعیض جنسیتی در آن «مات و مبهوت» شده است.

خانم فیلدینگ گفت این اولین بار بود که بعد از سالیان سال این فیلم ۲۰۰۱ رنه زلوگر را تماشا می‌کرد و از محتوای آن شوکه شده است.

او اظهار داشت: «امروزه دیگر نمی‌توان فیلم‌نامه‌ای این چنینی نوشت.»

او در برنامه «دیسک‌های جزیره کویری» گفت: «من بچه‌هایم را به تماشای این فیلم بردم و سالیان سال بود که دیگر آن را ندیدم اما از تماشای آن مات و مبهوت شدم. میزان تبعیض جنسیتی که بریجت با آن دست‌وپنجه نرم می‌کرد، دستی که همیشه روی باسن او بود و ریچارد فینچ (رییس بریجت که می‌گفت: بگذار نمایی از آن پستان‌ها داشته باشیم).»

خانم فیلدینگ ادامه داد: «البته او بالاخره برخاست و حق آن‌ها را کف دست‌شان گذاشت. اما این جزییات و بخش‌های مختلف زندگی او بود که واقعا دیدن آن‌ها امروز برای من شوکه‌کننده بود چرا که دیدم چقدر اوضاع و امور از آن زمان تاکنون تغییر کرده است.»

خانم فیلدینگ از نویسندگان این فیلم پرفروش به همراه ریچارد کورتیس و اندرو دیویس بود.

فیلم‌نامه هم از رمانی در سال ۱۹۹۶ به همین نام اقتباس شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او اذعان کرد تصاویر نشان داده شده در این فیلم امروز اگر بود به نحوی دیگر نوشته می‌شد.

خانم فیلدینگ هم‌چنین به شایعات دیرینه‌ای اشاره کرد که می‌گویند شخصیت مارک دارسی، که نقش او توسط کالین فرث ایفا شد، از کر استارمر، رهبر حزب کارگر الهام گرفته شده است.

او ظاهرا با انکار این ارتباط، گفت: «واقعا بی‌نظیر است که چه تعداد زیادی از مردم این را ادعا کردند که شخصیت دنیل (با بازی هیو گرانت) یا مارک از شخصیت کر استارمر الهام گرفته شده است.»

خانم فیلدینگ به همان دانشگاهی رفته است که دادستان کل سابق هم آن‌جا تحصیل کرده است و در حالی که دادستان سابق به حرفه‌ای بلندپایه و موفق رسید و خانم فیلدینگ از همان اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی به حرفه روزنامه‌نگاری مشغول شد و برای ایندیپندنت هم قلم زده است.

برنامه دیسک‌های جزیره کویری برای پخش در بی‌بی‌سی آی‌پلیر و بی‌بی‌سی ساندز در دسترس است.

© The Independent

بیشتر از فیلم