کاشت ۲۵۰ میلیون درخت در هند

دو میلیون نفر با رعایت فاصله اجتماعی در برنامه درخت‌کاری شرکت کردند

حفاظت از درخت‌هایی که در چنین برنامه عظیمی کاشته می‌شوند از نگرانی‌های کارشناسان است. معمولا فقط ۶۰ درصد نهال‌ها دوام می‌آورند و بقیه از بین می‌روند-CHANDAN KHANNA / AFP

در شمال شبه‌قاره هند، بیش از دو میلیون نفر از مردم در سواحل رودخانه‌ها، مزارع و ساختمان‌های دولتی دور هم گرد آمده‌اند تا ضمن رعایت فاصله‌گیری اجتماعی، به کاشت ۲۵۰ میلیون اصله درخت بپردازند. این برنامه، بخشی از طرح دولت برای مبارزه با بحران تغییرات اقلیمی است.

مقامات دولتی در ایالت اوتار پرادش در راستای افزایش پوشش جنگلی در هند، به توزیع میلیون‌ها نهال در سراسر کشور پرداختند.

این کشور در حالی متعهد شده یک سوم کل زمین‌های خود را درخت‌کاری کند که جمعیت رو به رشد و تقاضای روز‌افزون طرح‌های صنعتی فشار زیادی به زمین وارد آورده است.

مردمی که روز یکشنبه برای کاشت این درختان حاضر شدند عبارت بودند از مقامات سیاسی، مسئولین دولتی و داوطلبانی از سازمان‌های غیرانتفاعی.

با توجه به رتبه چهارم هند در تعداد بیماران کرونایی در جهان، شرکت‌کنندگان این برنامه معیارهای فاصله‌گیری اجتماعی را مد نظر قرار دادند.

این کشور روز یکشنبه ۲۴ هزار و ۸۵۰ مورد جدید ابتلا به ویروس را گزارش داد، که رکوردی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بود و تعداد کل مبتلایان هند را به ۶۷۳ هزار و ۱۶۵ نفر رساند. آمار کشته‌شدگان این بیماری در هند تا به امروز ۱۹ هزار و ۲۶۸ نفر بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته یوگی آدیتاناتا، فرماندار ایالتی اوتار پرادش در سخنرانی افتتاحیه عملیات درخت‌کاری در لاکناو، مرکز این ایالت «ما قول داده‌ایم که طی پنج سال آینده پوشش درختی اوتار پرادش را به بالای ۱۵ درصد زمین‌های کل این منطقه برسانیم. در عملیات امروز، بیش از ۲۰ میلیون نهال در کناره‌های رود گنگ کاشته خواهد شد، که در پاکیزگی این رود بزرگ مؤثر خواهند بود.»

آقای آدیتیاناتا افزود «هند متعهد شده تا سال ۲۰۳۰ پوشش درختی خود را به ۲۳۵ میلیون جریب برساند، و این کار از امروز آغاز می‌شود.» (هر جریب معادل ۷۴۰۴ متر مربع است. م.)

سایر ایالت‌ها نیز در این برنامه شرکت خواهند کرد.

آوانیش آواستی، یک سخنگوی دولتی ایالت اوتار پرادش، می‌گوید تمام عملیات درخت‌کاری فیلم‌برداری و برای هر درخت یک شناسنامه تهیه شده است.

در طولانی‌مدت، حفاظت از درخت‌هایی که در چنین برنامه عظیمی کاشته می‌شوند از نگرانی‌های کارشناسان است. معمولا فقط ۶۰ درصد نهال‌ها دوام می‌آورند و بقیه به خاطر آفت و کمبود آب از بین می‌روند.

اسوشیتد پرس

بیشتر از جهان