با افزایش موارد کرونا چین حدود ۴۰۰ هزار نفر را در حومه پکن قرنطینه کرد

مقامات چین هشدار داده‌اند کسانی که از مقررات تخطی کنند مجازات خواهند شد

صف مردم ماسک زده در محل تست کرونا در پکن، ۲۴ ژوئن- NICOLAS ASFOURI / AFP

به دنبال افزایش هرچند محدود موارد ابتلا به ویروس کرونا در حومه پکن، چین بار دیگر مقررات قرنطینه را برای حدود ۴۰۰ هزار نفر برقرار کرده است.

مقامات مسئول می‌گویند ناحیه «انشین» در ایالت هوبی کاملا بسته و تحت کنترل قرار خواهد گرفت. تنها کارگران بخش‌های ضروری اجازه خروج از خانه خواهند داشت و روزانه یک عضو هر خانواده می‌تواند برای ابتیاع مواد ضروری به فروشگاه‌ها مراجعه کند.

به گزارش شبکه بی بی سی، مقامات چین هشدار داده‌اند کسانی که از مقررات تخطی کنند مجازات خواهند شد.

«انشین» بخشی از ناحیه جدید «شیون گانگ» است که در سال ۲۰۱۷ به منظور ایجاد نواحی مسکونی اطراف پکن بنا شد. بنا به اخبار رسانه‌های چین، این منطقه از هنگام افزایش موارد اخیر ابتلا به ویروس کرونا در ۱۶۰ کیلومتری پکن، هجده مورد جدید کووید ۱۹ داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه، چین ۱۲ مورد جدید آلودگی را تایید کرد که نسبت به ۱۷ مورد ابتلا در روز پیش از آن کاهش داشته است. پکن در تلاش برای مبارزه با موج جدید عفونت کووید ۱۹ است که در نیمه ماه ژوئن از یک بازار عمده فروشی سرچشمه گرفت. 

کمیسیون بهداشت ملی چین در بیانیه‌ای گفته است پنج مورد از موارد جدید ابتلا توسط مسافرانی که از خارج وارد چین شده بوده‌اند سرایت کرده که روز پیش از آن به سه مورد محدود بوده است. هفت مورد دیگر کووید ۱۹ در پکن ردیابی شده است.

دولت محلی پکن به عنوان بخشی از تلاش برای کنترل اپیدمی که از بازار «شین فادی» آغاز شد از ساعات ظهر روز یک‌شنبه یک سوم جمعیت شهر را مورد آزمایش کرونا قرار داده است.

از هنگام بروز نخستین مورد کرونا در روز ۱۱ ژوئن که با بازار عمده فروشان مرتبط بود، آزمایش کرونای تعداد ۳۱۱ نفر از بیست میلیون جمعیت پکن مثبت بوده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین هم‌چنین گزارش داده روز ۲۸ ژوئن تعداد شش مورد جدید بدون عارضه کرونا ردیابی شده که نسبت به هفت مورد در روز قبل از آن کاهش یافته است. 

مجموع موارد ابتلا به کووید ۱۹ در چین ۳۸ ۵۱۲ و تلفات ناشی از آن تغییر نکرده و در رقم ۴۶۳۴ نفر تثبیت شده است. 

گزارش بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان