اطلاع‌رسانی ایلان ماسک درباره پیشرفت‌ها در ساخت فضاپیمای مسیر مریخ

رئیس اسپیس ایکس عکسی از مخزن‌های سوخت فضاپیمایی را منتشر کرد

عکس از حساب کاربری ایلان مساک در توییتر- Twitter/elonmusk

ایلان ماسک از جزئیات جدید فضاپیمای «استارشیپِ اسپیس ایکس» ساخت این شرکت پرده برداشت. این فضاپیما قرار است مردم را به ماه و مریخ ببرد.

رئیس شرکت اسپیس ایکس روز پنجشنبه در توییترش عکسی منتشر کرد که دو مخزن بسیار بزرگ سوخت موشک را از نمای بالا نشان می‌داد. او همچنین به مطلبی که یک عکاس فضا گذاشته بود، پاسخ داد و تأیید کرد که قرار است در ماه سپتامبر خبر پیشرفت بزرگی در زمینه ساخت استارشیپ منتشر شود.

اوایل این ماه، آقای ماسک پیش‌برد ساخت استارشیپ را «اولویت اول» اسپیس ایکس اعلام کرد.

پارسال از نمونه کوچکی از فضاپیمای استارشیپ رونمایی شد و از آن زمان تا کنون بارها این فضاپیما را به صورت آزمایشی پرتاب کرده و پرواز داده‌اند و در طراحی آن تغییرات بسیاری ایجاد کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل امسال هنگام آزمایش فشار زم‌زایی (کرایوژنیک)، انفجاری اسف‌بار در تاسیسات ساخت و ساز اسپیس ایکس در بوکا چیکای تگزاس رخ داد.

استارشیپ از جنس فولاد ضدزنگ است و سرانجام قادر خواهد بود در مأموریت‌هایی درون منظومه شمسی تا ۱۰۰ نفر را همراه خود ببرد.

آقای ماسک پیش از این گفته بود که امیدوار است اولین انسان‌ها را تا پیش از سال ۲۰۲۵ به فضا ببرد. با این حال، تاریخ اولین ماموریت آن هنوز مشخص نیست.

آقای ماسک گاهی نیز از قصد سفر خودش به مریخ سخن می‌گوید و مدعی است که بشر برای بقا باید تبدیل به گونه‌ای چندسیاره‌نشین شود.

ممکن است تا سال ۲۰۲۲ استارشیپ را به اولین مأموریت‌های باری بفرستند. استارشیپ مواد مورد نیاز برای ساخت اقامتگاهی برای انسان‌ها در مریخ را در این مأموریت‌ها با خود به آن سیاره خواهد برد.

هفته پیش آقای ماسک اعلام کرد که شرکت اسپیس ایکس مشغول ساخت «سکوهای فضایی» است. این سکوها محل فرود و صعود موشک‌هایی خواهد بود که میان زمین، ماه و مریخ در سفرند.

در آگهی جذب نیروی شرکت اسپیس ایکس، این شرکت به دنبال «مهندس عملیات فراساحلی» (خارج از مرکز/ دور از محیط معمول - offshore operations engineer) بود تا بتواند برای مأموریت‌های آینده سامانه‌های پرتاب موشک بسازد.

در این آگهی آمده است: «آینده‌ بشری که در فضا به دنبال کشف ستارگان است، هیجان‌انگیزتر از بشری است که روی زمین مانده است و بنیان اسپیس ایکس بر این فکر بنا شده است. امروز اسپیس ایکس در تکاپو برای ساخت فناوری‌هایی است که این فکر را محقق کند. هدف نهایی ما این است که زندگی بر مریخ را برای بشر میسر کنیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان