لندنی‌ها مذهبی‌ترین شهروندان بریتانیا هستند

تفاوت در دین‌داری احتمال دارد تا حدی ناشی از مهاجرت‌ها و حضور قوم‌های مختلف باشد

احتمال این که لندنی‌ها بگویند رابطه جنسی قبل از ازدواج دست‌کم گاهی غلط است تقریباً دو برابر مردم خارج از پایتخت است-YUI MOK / POOL / AFP

طبق تحقیق جدیدی، لندن از لحاظ مذهبی و اجتماعی محافظه‌کارترین شهر در کل بریتانیا است.

طبق تازه‌ترین گزارش اندیشکده مسیحی تئوس، احتمال شرکت منظم پایتخت‌نشینان در آیین‌های مذهبی و نیایش از بقیه مردم این کشور خیلی بیش‌تر است.

شاید برخی باور داشته باشند که پایتخت بریتانیا بهشت دیدگاه‌های مترقی است اما طبق یافته‌های این تحقیق، آزاداندیشی  لندنی‌ها به طور کلی از مردم سایر جاهای بریتانیا کم‌تر است.

احتمال این که لندنی‌ها بگویند رابطه جنسی قبل از ازدواج دست‌کم گاهی غلط است تقریباً دو برابر مردم خارج از پایتخت است (۲۴ درصد در برابر ۱۳ درصد).

احتمال این که لندنی‌ها بگویند رابطه هم‌جنس‌گرایانه دست‌کم گاهی غلط است از مردم سایر جاهای بریتانیا بیش‌تر است (۲۹ درصد در برابر ۲۳ درصد).

۳۸ درصد لندنی‌های گفته‌اند به نظر آن‌ها کمک به خودکشی دست‌کم گاهی غلط است در حالی که این شاخص برای مردم سایر جاهای انگلستان ۲۷ درصد است.

طبق این بررسی آماری که «لندن مذهبی: ایمان در شهری جهانی» نام دارد ۶۲ درصد لندنی‌ها مذهبی هستند در حالی که این شاخص برای مردم سایر جاهای انگلستان ۵۳ درصد است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر محققان این تفاوت در دین‌داری احتمال دارد تا حدی ناشی از مهاجرت‌ها و حضور قوم‌های مختلف باشد.

هم‌چنین طبق این تحقیق فعالیت مسیحیان در پایتخت بریتانیا به گونه‌ای چشم‌گیر از جاهای دیگر این کشور بیش‌تر است. حدود ۳۸ درصد مسیحیان لندن دست‌کم ماهی یک بار در مراسم نیایش شرکت می‌کنند در حالی که این شاخص برای کل مسیحیان کشور ۱۷ درصد است. ۵۶ درصد مسیحیان لندن اغلب نماز می‌خوانند در حالی که این شاخص برای سایر مسیحیان بریتانیا بیش‌تر از ۳۲ درصد نیست.

الیزابت اولدفیلد رییس مؤسسه تئوس گفت: «وقتی به لندن فکر می‌کنیم شهری جهانی و مشهور به دیدگاه‌های سیاسی مترقی در نظرمان ظاهر می‌شود اما این فقط نیمی از داستان است. لندن از لحاظ اجتماعی طبق این نظرسنجی از بقیه کشور محافظه‌کارتر است.

 شکی نیست که مذهب در این وضعیت نقش داشته است. دیدگاه‌های اجتماعی لندنی‌های مذهبی در کل از اقلیتی از لندنی‌ها محافظه‌کارانه‌تر است.»

هم‌چنین طبق این بررسی آماری احتمال آن که لندنی‌های مسیحی به خیریه‌ها کمک کنند، کارهای داوطلبانه انجام دهند و به همسایگان‌شان کمک کنند از همتایان غیرمذهبی‌شان بیش‌تر است.

البته طبق این بررسی هیچ گونه شواهدی از رقابت‌های مذهبی در لندن به چشم نمی‌خورد و در واقع در حال حاضر رشد گروه‌های غیرمذهبی از همه سریع‌تر است.

© The Independent

بیشتر از جهان