کرونا در ایران؛ ۱۳۳ نفر در یک روز جان ‌باختند

وزیر بهداشت: در روزهای آینده خبر خوشی درباره واکسن کرونا خواهیم داشت

تب  کرونا در ایران از گرمای تابستان داغ‌تر است. براساس آخرین آمارهای رسمی شمار قربانیان ویروس کرونا در مملکت به آستانه پنج رقمی شدن رسیده است و تعداد روزانه مرگ‌ومیرها بر اثر بیماری کووید۱۹ هم‌چنان سیر صعودی دارد.

امروز، چهارشنبه چهارم تیرماه، سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران، شمار رسمی قربانیان کرونا در ایران را ۹۹۹۶ نفر اعلام کرد و تعداد رسمی مبتلایان به کرونا را هم ۲۱۲ هزار و ۵۰۱ اعلام کرد. 

به گفته این مقام بهداشتی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ نفر در کشور در اثر کرونا جان‌باخته‌اند. در همین زمان یک روز  ۲۵۳۱ بیمار جدید شناسایی و هزار و ۳۴۰ مورد هم بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرده است که «در استان‌های خوزستان، کردستان، هرمزگان، بوشهر و بعضی مناطق فارس، لرستان، کرمانشاه و گلستان میزان ابتلا و بستری بیماران کاهشی نبوده و این استان‌ها همچنان در وضعیت هشدار قرار دارند».

از سوی دیگر علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت ایران از ابتلای «حدود ۴۰ درصد» از شهروندان در برخی استان‌ها همچون قم و گیلان، به ویروس کرونا خبر داده است و گفته که در تهران هم نزدیک به «۱۵ درصد» شهروندان «کرونایی» شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا رئیسی شمار مبتلایان در دیگر استان‌ها را بین چهار تا پنج درصد عنوان کرده است.

به زعم معاون وزارت بهداشت مملکت «اگر قرار است به ایمنی جمعی برسیم بالای ۶۵ درصد درگیری باید باشد.»

وی با این حال بروز موج دوم کرونا در ایران را رد کرده است و گفته که ما در کشور به مرحله «بازوی پایین‌رونده» موج نرسیده بودیم که دوباره بالا برود و «موج دوم» تلقی شود.

معاون وزیر بهداشت ایران هم هم‌چون بسیاری دیگر از مقامات دولتی گفته است که  با توجه به «مشکلات اقتصادی» امکان ادامه تعطیلی‌ کسب‌وکارها وجود نداشت.

به گفته وی «آمریکا ۱۱۴ میلیارد دلار برای کرونا پول گذاشت، انگلیس ۲۲ میلیارد. پول ما برای کرونا یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی که با گذشت ۵ ماه از اپیدمی کرونا فقط ۳۰ درصد این پول را گرفته‌ایم.»

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران که در نخستین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم شورای اسلامی سخن می‌گفت هشدار داده که «در کردستان، آذربایجان‌غربی، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه در اوج پیک اول قرار داریم». 

وزیر بهداشت گفته است که «در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی ممکن است در روزهای آینده پیک بیماری را تجربه کنیم».

وزیر بهداشت مملکت هم‌چنین گفته است که « ایران روی واکسن‌های مرتبط با کووید-۱۹ کار گسترده‌ای را شروع کرده است». به گفته وزیر بهداشت «دو تیم بسیار برجسته در شرکت‌های دانش بنیان» در حال فعالیت  برای ساخت واکسن کرونا هستند.

سعید نمکی گفته است که «هنوز زود است که برای پرده‌برداری از واکسن کرونا اقدام کنیم اما در روزهای آینده «خبر خوشی» درباره واکسن خواهیم داشت.

بیشتر از