رویال اسکات ۲۰۲۰ زیر سایه کرونا برگزار شد

اسب «تکتیکال» در مسابقات شرط‌بندی کاخ ویندزور، برای ملکه برد به ارمغان آورد

حضور ملکه الیزابت در رویال اسکات ۲۰۱۹ وی به دلیل بحران کرونا غایب بزرگ مسابقات امسال بود - Adrian DENNIS / AFP

اسب «تکتیکال» در مسابقات «شرط‌بندی کاخ ویندزور» در«رویال اسکات»، مقام قهرمانی را برای ملکه کسب کرد (در این مسابقات اسب‌های دو ساله شرکت می‌کنند).

کره‌اسب تعلیم دیده «اندور بالدینگ» که توسط «جیم دویل» هدایت می‌شد با نتیجه مطلوب ۷-۲ از مسابقه بیرون آمد. او به راحتی و با به دست آوردن یک طول و ربع قبل از دور(فورلانگ) پایانی مسابقه رده‌بندی، برنده شد.

این نتیجه شادی مضاعفی را به دویل بخشید چرا که او در مسابقات شرط‌بندی «شاهزاده ولز» با اسب «لرد نورت» به پیروزی بزرگی رسیده بود.

اسب بعد از تکتیکال، یازمان (با نتیجه ۲۰-۱) در مقام دوم و جلوتر از موکر( با نتیجه ۴۰-۱) قرار گرفت.

«جان وارن» مشاور ملکه در خریدوفروش اسب گفت: «من فکر می‌کنم تمام افراد درگیر مسابقه هیجان‌زده بودند تمام اعضای تیم اعلیاحضرت و البته اندرو و تیمش.

در طول مکالمه‌هایم با ملکه، او اظهار داشت که چقدر از به دست آوردن این برنده دو ساله در رویال اسکات خوشحال است.»

وارن با نگاه به برنامه‌های آینده گفت: «به نظر می‌رسد که او همین‌طور ادامه می‌دهد. بنابراین ما به نتایج مسابقاتی مثل ریچموند در «گوود وود» و «پریکس روبرت پاپی» در فرانسه چشم دوخته‌ایم.»

او ادامه داد: «اندرو می‌گفت که این کره اسب از بهار کاملا آماده بود و به همین دلیل این برد برایش خیلی آسان بود. او آینده خوبی دارد حتی با وجود این که ما بلافاصله او را به عنوان یک اسکات دوساله، در نظر نگرفتیم.

وقتی که او در «نیو مارکت» می‌دوید، با کمی مشکل مواجه شد اما شروع خیلی خوبی داشت و به خوبی برای مسابقات آماده شد، رسیدنش به این جا برای آینده‌اش خوب است.

ما در مورد این که او را به «کاونتری» برای شش دور(فورلانگ) مسابقات ببریم خیلی بحث و گفت‌وگو داشتیم، چرا که در واقع اولویت سفر او بود اما فضای کافی داشت و عمل‌کرد خوبی ارائه داد.

باعث تاسف است که ملکه حضور ندارند تا از هیجان داشتن یک دونده  لذت ببرند، اما من مطمئن هستم که ایشان تمام جزییات امروز را دنبال و مسابقات را تماشا کرده‌اند. این خیلی عالی است که برنده‌ای برای ایشان داشته باشیم.

من فکر می‌کنم که ملکه هر روز مسابقات را دنبال می‌کند. او مطالب راجع به مسابقات را می‌خواند و به خوبی اسب‌های مهم و عالی را می‌شناسد و هر روز نیم ساعت یا بیش‌تر را به این اطلاعات اختصاص می‌دهد به همین دلیل خیلی همراه است و مسابقات اسب‌دوانی برای او لذت بزرگی است.

ملکه به راحتی خسته نمی‌شود، او بسیار عمل‌گراست و همه چیز را خوش به عهده می‌گیرد، من عمیقا فکر می‌کنم که شاید از عدم حضور در مسابقات کمی ناراحت باشند اما با وجود این برد و فکر کردن به آن، این حس کاملا از بین می‌رود. فکر می‌کنم او هم حس خوبی از این دست‌آورد دارد.»

بالدینگ گفت: «قبل از این که برای اولین بار اسب را به دویدن در فضای بیرون وادار کنیم، کمی حس درخانه‌بودن داشت، اما رقابت خوبی را در «نیومارکت» نشان داد. ما امروز کاملا امیدوار بودیم، مخصوصا وقتی که نتیجه نشان داد او بیش‌تر یک کمک بود تا مانع.

او برای دویدن در ماه آوریل آماده بود، که معمولا برای اسب‌های ما زود است. او وضعیت خیلی خوبی دارد و حرفه‌ای است.

من فکر می‌کنم او برای شش دور (فورلانگ) راحت‌تر خواهد بود. ما به فکر کاونتری هم بودیم اما حس کردیم که آن مسابقه سنگین‌تر است و تصمیم گرفتیم که زمان کافی بگذرد و به پنج دور (فورلانگ) بسنده کنیم.»

او افزود: «پرواضح است که داشتن یک برنده سلطنتی در یک دیدار سلطنتی هیجان بزرگی است.

طی روزهای مسابقه، صبح با ملکه تماس گرفته و نظراتمان را به او می‌گوییم. امروز صبح هم این کار را کردیم، بنابراین ایشان حالا به خوبی مطلع هستند.»

© The Independent

بیشتر از ورزش