ترامپ: کشورهای خارجی می‌توانند با چاپ برگه‌های را‌ی‌ در انتخابات دخالت کنند

دادستان کل رأی‌گیری پستی در حجم انبوه را ابزاری برای تقلب خواند

رأی‌گیری پستی «می‌تواند اعتماد به یکپارچگی نظام انتخاباتی ما را زیر سؤال ببرد»-WIN MCNAMEE / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ پس از مشاهده کاهش محبوبیت خود در مقایسه با جو بایدن، رقیب دموکراتش، در نظرسنجی‌ها، در یک توییت گفته است انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به «رسوایی زمانه» تبدیل خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه نوشت «کشورهای خارجی و دیگران» برای ایجاد اختلال در انتخابات نوامبر برگه‌های رأی‌گیری پستی چاپ خواهند کرد.

در این توئیت که با حروف بزرگ نوشته شده آمده «دستکاری انتخابات ۲۰۲۰: میلیون‌ها برگه رأی توسط کشورهای خارجی و دیگران به چاپ خواهد رسید. این انتخابات به رسوایی زمانه ما تبدیل خواهد شد.»

نظرات وی کمتر از یک هفته پس از آخرین نظرسنجی شبکه فاکس نیوز منتشر شده که نشان دادند محبوبیت بایدن نسبت به رئیس جمهور ۱۲ درصد بالاتر رفته است.

این نظرسنجی، که بین روزهای سیزدهم تا شانزدهم ژوئن انجام گرفت و نتایج آن روز پنج شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ترامپ با بیشترین فاصله در تمام نظرسنجی‌های گذشته از بایدن عقب افتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان حامی نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر خواهند بود در حالی که فقط ۳۸ درصد گفته‌اند به نامزد حزب جمهوری‌خواه رأی خواهند داد.

رئیس جمهور، که گردهمایی انتخاباتی روز شنبه‌اش در تالسا به خاطر عدم استقبال هزاران نفر مورد مضحکه قرار گرفت، در توئیت دیگری در صبح روز دوشنبه گفت «رأی‌گیری پستی به طور یقین راه تقلب را باز می‌کند.»

این یادداشت ترامپ با مقاله‌ای از پایگاه خبری بریتبارت همراه بود که در آن ویلیام بار، دادستان کل، رأی‌گیری پستی در حجم انبوه را به عنوان ابزاری برای تقلب مورد نکوهش قرار داده است.

آقای بار، که روز شنبه در فاکس نیوز این نظرات را ابراز کرد، گفته بود که رأی‌گیری پستی «می‌تواند اعتماد به یکپارچگی نظام انتخاباتی ما را زیر سؤال ببرد.»

وی گفت «یک کشور بیگانه می‌تواند ده‌ها هزار برگه رأی جعلی چاپ کند که برای ما بسیار دشوار خواهد بود آنها را از برگه‌های اصل تشخیص دهیم. به همین دلیل به نظر من این کار می‌تواند اعتماد به یکپارچگی نظام انتخاباتی ما را زیر سؤال برده یا مخدوش کند. اگر چنین باشد ما باید هم اینک راه‌ تخلف را ببندیم.»

رئیس جمهور در توئیت خود افزود «این فاجعه انتخاباتی زمان ما خواهد بود. رأی‌گیری پستی به انتخابات دستکاری‌شده تبدیل خواهد شد.»

ترامپ بعدا نوشت رقبای وی قصد دارند در بحبوحه همه‌گیری کووید-۱۹ با استفاده از برگه‌های رأی‌گیری پستی در انتخابات تقلب کنند.

در این توئیت آمده «ما هم در جنگ جهانی اول و هم جنگ جهانی دوم بدون هیچ مشکلی انتخابات برگزار کردیم اما آنها حالا به بهانه کرونا می‌خواهند با برگه‌های پستی تقلب راه بیاندازند.»

رئیس جمهور در ماه مارس گفته بود جمهوری‌خواهان باید مانع از شکل‌گیری رویه انتخابات پستی شوند چرا که «هر طور حساب کنید به نفع جمهوری‌خواهان نخواهد بود.»

آخرین توئیت ترامپ درباره انتخابات ۲۰۲۰ کمتر از ۲۴ ساعت قبل از انتشار کتاب افشاگرانه جان بولتون بیرون آمد.

چکیده‌ای از این کتاب هفته گذشته حاوی اطلاعاتی بود که ادعا می‌کند رئیس جمهور آمریکا سعی داشته برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ از کمک چین بهره بگیرد.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا همچنین نوشته است که «در دوره مسئولیتم به شدت تحت فشار بودم که هر گونه تصمیم مهمی که با انتخاب مجدد ترامپ مغایرت داشته یا همسو نبوده شناسایی کنم.»

© The Independent