ایران: قاضی منصوری خودکشی کرده؛ رومانی: هنوز در حال تحقیق هستیم

پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی: اینترپل خودکشی قاضی منصوری را تایید کرده

در حالی که پلیس رومانی همچنان در حال تحقیق درباره علت مرگ قاضی غلامرضا منصوری قاضی متهم به فساد مالی است، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفته است که او خودکشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، هادی شیرزاد گفته است که «خودکشی و مرگ غلامرضا منصوری از سوی پلیس اینترپل تایید شده است».

وی توضیح داده است: « پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای «غلامرضا منصوری» یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پایین پرت کرده است.»

این در حالی است که پلیس رومانی هنور در حال تحقیق درباره این واقعه است و هیچ خبری رسمی‌ای مبنی بر علت دقیق فوت قاضی منصوری منتشر نشده است. بخش پذیرش هتل نیز در گفت‌و‌گو با ایندیپندنت فارسی گفت که تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی PROTV News در بخارست، کارآگاهان جنایی در حال تحقیق راجع به این مرگ مشکوک هستند و سه گزینه خودکشی، قتل یا سانحه را مد نظر دارند.

طبق این گزارش آقای منصوری روز جمعه از بالای پله‌های داخل هتل پایین افتاده است. این شبکه خبری می‌گوید قاضی منصوری در طبقه پنجم هتل و تنها اقامت داشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ضمن تایید خبر مرگ قاضی منصوری گفت: «منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام کنند.»

وی افزود: «وی مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه قضاییه ایران از طریق پلیس بین‌الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد.»

پذیرش هتل  پیشتر به ایندیپندنت فارسی گفته بود که کسی از سفارت جمهوری اسلامی در محل حاضر نشده. سفارت جمهوری اسلامی ۷۰۰ متر از محل وقوع حادثه فاصله دارد.

به گفته این شخص پلیس همچنان در محل حضور دارد و تحقیقات ادامه دارد. وی از دادن اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

سفارت جمهوری اسلامی در بخارست به تماس‌های تلفنی ایندیپندنت فارسی پاسخ نداده است.

غلامرضا منصوری که در سال‌های گذشته نقش مهمی در سرکوب روزنامه‌نگاران ایرانی داشته است در پرونده فساد در قوه قضائیه جمهوری اسلامی به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه برای کارسازی در ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در لواسان متهم شده است.

پیش‌تر گفته شده بود که آقای منصوری در آلمان اقامت دارد. با این‌حال ۲۴ خرداد اعلام شد که غلامرضا منصوری، در کشور رومانی دستگیر شده است.

قرار بود دادگاه استرداد آقای منصور ۱۰ ژوئیه، سه هفته دیگر، برگزار شود.

بیشتر از