نتیجه یک تحقیق: احتمال بالای مرگ مردم جنوب آسیا بر اثر کرونا

یک تحقیق جدید می‌گوید که مردم جنوب آسیا نسبت به دیگر قومیت‌ها بیشتر در معرض خطر مرگ بر اثر ابتلا به کرونا هستند

Steve Parsons/Pool via REUTERS

یک تحقیق جدید می‌گوید که مردم جنوب آسیا نسبت به دیگر قومیت‌ها بیشتر در معرض خطر مرگ در بیمارستان بر اثر ویروس کرونا قرار دارند. 

محققان می‌گویند این تحقیق که بزرگ‌ترین تحقیق در نوع خود در جهان است، از تفاوت‌های «فاحش» اثر ویروس کرونا بر افراد بستری شده سفید و جوامع اقلیت قومی پرده برداشته است. 

این تحقیق بین ماه فوریه تا مه سال جاری، بیش از ۳۰ هزار بیمار بستری را در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به ویروس کرونا بررسی کرده است. تخمین زده می‌شود که این رقم ۴۰ درصد از شمار کل موارد در انگلیس، اسکاتلند و ولز در آن زمان باشد. 

نتایج نشان می‌دهد احتمال این که اهالی جنوب آسیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بمیرند،  ۱۹ درصد بیشتر است، در حالی که این رقم در سیاهان پنج درصد است و دیگر اقلیت‌های قومی نیز در مقایسه با سفیدها در خطر بالاتری نبودند. 

آنان دریافتند که بیماران بستری شده که از جنوب آسیا آمده‌اند، کشورهایی مثل هند، پاکستان، بنگلادش، و کشورهای اطراف آن‌ها، به طور میانگین ۶۰ ساله بودند، یعنی ۱۲ سال جوان‌تر از سفیدپوست‌ها. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این، علی‌رغم ابتلای این افراد به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فراموشی، بیماری قلبی یا چاقی بود، هرچند از هر پنج نفر، دو نفر دیابت داشتند که این رقم در میان بیماران سفید یک نفر از هر چهار نفر است. 

تیم تحقیق گفت اعضای گروه نتوانستند غیر از ارتباط با دیابت که مسئول مرگ یک پنجم بیماران و افزایش خطر مرگ است، دلیل احتمال بیشتر مرگ در میان آسیایی‌ها را توضیح دهند. 

افزایش احتمال کار در مشاغل رو در رو و همچنین ارتباط‌های ژنتیکی، از جمله عوامل دیگر در افزایش احتمال مرگ آنان خوانده شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته محققان، این یافته‌ها باعث تغییر شفافی در تصمیم‌گیری درباره جداسازی، تسهیل قرنطینه، اولویت‌بندی درمان و توزیع واکسن بالقوه، در صورت تولید خواهد داشت. 

پرفسور اون هریسون، از نویسندگان تحقیق فوق، در این باره به بی‌بی‌سی گفت: «جمعیت بستری مردم جنوب آسیا نسبت به جمعیت سفید کاملا متفاوت به نظر می‌رسد.» 

محققان گروهی از دانشگاه‌ها و نهادهای بهداشت عمومی نیز دریافتند که احتمال انتقال افراد متعلق به گروه‌های اقلیت قومی بستری شده در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا، به واحدهای مراقبت ویژه نسبت به سفیدپوست‌ها بالاتر است. 

محققان گفتند که هنگام تصمیم‌گیری درباره اولویت‌بندی در پیش‌گیری، درمان و واکسیناسیون در آینده باید قومیت مورد ملاحظه قرار گیرد. نتایج این تحقیق در فضای اینترنت منتشر شده است اما هنوز مورد داوری قرار نگرفته و در یک نشریه پزشکی منتشر نشده است.

در عین حال، جمعیت بسیار زیادی از مردم جنوب آسیا در مشاغل خط اول رسیدگی به کرونا مشغول به کارند و کسانی هستند که با عموم مردم در تماسند و مسئولان باید این مسئله را در هنگام تنظیم مقررات و سیاست‌ها مد نظر داشته باشند. 

© The Independent

بیشتر از