مسمومیت چند تن از افسران پلیس نیویورک با ماده سفید‌کننده

سرکارآگاه پلیس نیویورک: در این حادثه هیچ اقدام مجرمانه‌ای صورت نگرفته است

سرکارآگاه پلیس نیویورک: «بعد از تحقیقات دقیق توسط کارآگاهان شعبه جنوب منهتن اداره پلیس نیویورک مشخص شد کارمندان شیک‌شک هیچ اقدام مجرمانه‌ای مرتکب نشده‌اند.» -  REUTERS/Mike Segar/File Photo

افسران پلیس نیویورک بعد از نوشیدن معجونی که ظاهرا به وایتکس آلوده بوده، در بیمارستان بستری شدند.

این معجون‌ها که دوشنبه شب از شعبه منهتن رستوران شیک‌شک خریداری شدند، به گفته بزرگ‌ترین اتحادیه پلیس نیویورک، احتمالا به وایتکس آلوده شده بودند.

انجمن خیراندیش پلیس شهر نیویورک با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: «افسران پلیس هنگام صرف غذای خود متوجه شدند ماده‌ای سمی، احتمالا وایتکس، در نوشیدنی‌های آن‌ها ریخته شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش اداره پلیس نیویورک، این اداره بلافاصله تحقیقاتی در این زمینه به راه انداخت تا روشن کند این حادثه اتفاقی بوده یا ماهیتی عمدی داشته است.

هر سه پلیس بعد از مداوا و بستری بودن در طول شب، ساعاتی بعد از بیمارستان مرخص شدند.

انجمن خیراندیش پلیس شهر نیویورک در بیانیه خود گفت افسران پلیس پیش از آن‌که متوجه هرگونه مسمومیتی در غذای خود شوند کمی از معجون‌های خود را نوشیده بودند.

پاتریک لینچ، رییس اتحادیه پلیس گفت: «وقتی افسران پلیس نیویورک نتوانند حتی غذای خود را در صلح و بدون تحت حمله قرار گرفتن، صرف کنند روشن است که وضعیت محیط کار ما به سطحی بحرانی رسیده است.»

این حادثه بعد از تظاهرات علیه خشونت پلیس و نژادپرستی اتفاق می‌افتد که از ماه گذشته و بعد از مرگ جورج فلوید در بازداشت پلیس مینیاپولیس، شروع شد و شاهد درگیری پلیس با معترضان بوده است.

انجمن خیراندیش پلیس شهر نیویورک روز دوشنبه نامه‌ای به ۲۰ هزار عضو خود فرستاد و به آن‌ها از نگرانی‌ها درباره مسمومیت غذا و نوشیدنی نیروهای پلیس هشدار داد.

این انجمن هشدار داد: «تا جایی که ممکن است غذای خود را در گروه‌های دو نفره یا بیش‌تر صرف کنید و در طول صرف غذای خود هشیار باشید.»

رستوران شیک‌شک دوشنبه‌شب گفت که «با شنیدن گزارش مصدومیت افسران پلیس وحشت کرده» و با پلیس در تحقیقات آن‌ها درباره این حادثه همکاری خواهد کرد.

در صبح سه‌شنبه، رادنی هریسون، سرکارآگاه پلیس نیویورک اعلام کرد در این حادثه هیچ اقدام مجرمانه‌ای صورت نگرفته است.

آقای هریسون در توییتر نوشت: «بعد از تحقیقات دقیق توسط کارآگاهان شعبه جنوب منهتن اداره پلیس نیویورک مشخص شد کارمندان شیک‌شک هیچ اقدام مجرمانه‌ای مرتکب نشده‌اند.»

رستوران شیک‌شک هم افزود: «تیم ما به شدت در تلاش برای درک کامل نحوه وقوع این حادثه است. در همین حال بسیار خشنود شدیم که شنیدیم حال افسران مسموم خوب شده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان