پدر ایلهان عمر در اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت

خانم عمر یکی از چهره‌های شناخته شده ترقی‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا است

ایلهان عمر در حالی به عنوان نماینده در کنگره آمریکا قسم خورد که پدرش قرآن را در دست داشت - SAUL LOEB / AFP

ایلهان عمر، نماینده دموکرات مجلس، اعلام کرد پدرش، نور عمر محمد درگذشت. مرگ او ظاهرا در اثر ابتلا به کووید-۱۹ بوده است.

خانم نماینده ایالت مینه‌سوتا با انتشار توییتی در روز دوشنبه نوشت: «درد و رنج فراوانی دارد که با پدرم خداحافظی کنم. کلمات نمی‌توانند ارزش او را برای من و برای هر کسی که او را می‌شناخت و عاشقش بود توصیف کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم عمر و آقای محمد در سال ۱۹۹۵ به عنوان پناهنده از سومالی به ایالات متحده آمدند که اوج بحبوحه جنگ داخلی در سومالی بود و نهایتا در شهر مینیاپولیس ساکن شدند.

توییت او با عبارت عربی «انا لله و انا الیه راجعون» شروع شد که یعنی «همه ما متعلق به خدایم و به او باز خواهیم گشت.»

خانم عمر همراه رشیدا طلیب، نماینده ایالت میشیگان، در نوامبر ۲۰۱۸ به مجلس راه یافتند که آنان را تبدیل به اولین بانوان مسلمانی کرد که در مجلس نمایندگان ایالات متحده خدمت می‌کنند. خانم عمر هم‌چنین اولین فرد سومالیایی-امریکایی است که به مجلس نمایندگان کشور راه یافته است.

همراه خانم طلیب، آیانا پریسلی و الکساندرا اوکازیو کورتز، خانم عمر یکی از اعضای گروهی است که به «جوخه» معروفند و متشکل از زنان نماینده ترقی‌خواهی‌اند که به شدت و آشکارا بر طیف چپ‌گرای حزب دموکرات تاثیر و نفوذ دارند. خانم عمر هم به خاطر ترقی‌خواهی بی‌پروایانه‌اش و هم به خاطر هویت مذهبی خود بارها از جانب بعضی محافظه‌کاران راست‌گرا مورد حمله و آزار قرار گرفته است.

با وجود این، خانم عمر اخیر از جانب برخی از هم‌حزبی‌های چپ خود نیز مورد انتقاد قرار گرفته است چرا که در مصاحبه‌ای گفت تارا رید، که جو بایدن را در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی به تجاوز جنسی به خود متهم کرده است، را باور می‌کند. منتقدان به این نکته اشاره کردند که ادعاهای خانم رید هنوز ثابت نشده است و خانم رید در چشم بسیاری از افراد هر روز اعتبار خود را بیش‌تر از دست می‌دهد.

دیگران نیز گفتند خانم نماینده با این کار خود نماینده حزب دموکرات علیه دونالد ترامپ را هنگامی تضعیف کرده که رییس جمهور در ضعیف‌ترین حالت خود از زمان انتخابات قرار دارد.

گزارش‌های تکمیلی از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان