ناهماهنگی کشورهای اروپایی در خروج از محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا

بلژیک و یونان برای خوش‌آمدگویی به گردشگران آماده می‌شوند

بلژیک پس از ماه‌ها محدودیت آماده پذیرایی از گردشگران می‌شود-EMMANUEL DUNAND / AFP

شروع بازگشایی مرزهای داخلی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، اعضایی چون یونان و بلژیک پس از ماه‌ها محدودیت، آماده خوش‌آمدگویی به گردشگران می‌شوند.

در حالی که محدودیت‌های مسافرتی مربوط به کویید-۱۹ رسما از پانزدهم ژوئن به پایان رسید، کشورهای عضو پیمان شنگن با ناهماهنگی بسیار شروع به برداشتن کنترل‌های مرزی کردند.

مثلا ایتالیا مرزهایش در اروپا را روز سوم ژوئن به روی مسافرین گشود در حالی که اسپانیا تا اول جولای مرزهایش را باز نخواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلمان گفته بود از پانزدهم ژوئن کنترل مرزهای زمینی را متوقف می‌کند ولی هلند اعلام کرد محدودیت‌ها را اندکی آسان‌تر خواهد کرد. جمهوری چک اجازه سفر در داخل اروپا را می‌دهد، اما برای کشورهایی که تعداد مبتلایان بالایی دارند محدودیت‌هایی را قائل شده است.

اتریش، که حالا بیشتر مرزهایش را باز کرده، محدودیت‌ها را برای ۳۱ کشور به استثناء پرتغال، اسپانیا، سوئد و بریتانیا خواهد برداشت.

سفر غیر ضروری به کشورهای اتحادیه اروپا تا ۳۰ ژوئن همچنان ممنوع خواهد بود، اما کشورهایی نظیر بلغارستان، کرواسی، مجارستان، لیتوانی، استوانی، اسلواکی و اسلونی شروع به برداشتن محدودیت‌ها برای مسافرانی کرده‌اند که از کشورهای به اعتقاد آنها بی‌خطر وارد می‌شوند.

اورسولا فون در لین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپایی، گفته است از بازگشایی مرزها در سراسر اروپا خرسند است.

© The Independent

بیشتر از جهان