پوتین می‌گوید روسیه بهتر از آمریکا بحران کرونا را مدیریت کرده است

رهبر روسیه مدعی‌ست کشورش با حداقل تلفات از همه‌گیری کرونا خارج می‌شود

روسیه بعد از برزیل و آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارد- Dimitar DILKOFF / AFP

ولادیمیر پوتین می‌گوید روسیه با اپیدمی کرونا بهتر از آمریکا مبارزه کرده زیرا در ایالات متحده «منافع احزاب» مانع تلاش برای مدیریت اپیدمی شده است.

رییس‌جمهور روسیه روز یک‌شنبه به تلویزیون دولتی روسیه گفت واکنش آمریکا به ویروس، در اعتراض‌های ضدنژادپرستی نمایان‌گر «بحران‌های عمیق داخلی» در آن کشور بوده که بالاترین شاخص مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا را داشته است.  

آقای پوتین گفت روسیه با حداقل تلفات از اپیدمی کرونا خارج می‌شود، هرچند صحت آمار دولتی در این مورد زیر سؤال است. 

روسیه بعد از برزیل و آمریکا، با ۵۲۸۹۶۴ هزار مورد آلودگی، بیش‌ترین موارد ابتلا به کووید ۱۹ را داشته است اما می‌گوید تنها ۶۹۴۸ نفر بر اثر عوارض آن درگذشته‌اند.

اما الکسی وِنِدیکُف، سردبیر رادیو «لیبرال اِکو» مسکو، روز سه‌شنبه گزارش داد که در ماه مه شش هزار نفر بیش‌تر از حد معمول در مسکو درگذشته‌اند. این آمار روسیه را در میان کشورهایی در اروپا قرار می‌دهد که بیش‌ترین لطمه را از کووید ۱۹ دیده‌اند.

یک سخن‌گوی کاخ کرملین در مصاحبه‌ای در هفته جاری با شبکه سی‌ان‌ان گفت تعداد نسبتا اندک تلفات کووید در روسیه، به خاطر نظام درمانی «موثر» کشور بوده است اما توضیح بیش‌تری در مورد مفهوم آن نداد.

آقای پوتین در گفت‌وگو با تلویزیون «راشیا ۱» گفت: «ما با راحتی کار می‌کنیم و از شرایط ویروس کرونا با اعتماد به نفس و حداقل تلفات بیرون می‌آییم... اما این اتفاق در آمریکا نمی‌افتد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که کشورش در مدیریت بحران موفق‌تر بوده زیرا مقامات مسؤل در سطح ایالتی و منطقه‌ای بدون مخالفت با یکدیگر به عنوان یک تیم واحد کار کرده‌اند.

آقای پوتین گفت: «نمی‌توانم تصور کنم فردی در دولت (روسیه) یا مناطق کشور بگوید ما به دستورات دولت یا پرزیدنت عمل نخواهیم کرد.

فکر می‌کنم مساله (در ایالات متحده) این است که منافع گروه - و در این مورد حزب - بالاتر از کل جامعه و بالاتر از منافع مردم قرار داده شده است.» 

ولادیمیر پوتین هم‌چنین نمونه‌های خشونت در تظاهرات ضدنژادپرستی هفته‌های اخیر در آمریکا را که عمدتا آرام بوده، مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که از اعتراضات سیاه‌پوستان آمریکا علیه عدم تساوی حمایت می‌کند. 

آقای پوتین افزود: «اگر این مبارزه برای حقوق طبیعی، حقوق قانونی، تبدیل به هرج‌ومرج و شورش شود نفعی برای کشور نخواهد داشت.»

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان