ستاد ملی کرونا در خوزستان مستقر شود؛ ۱۱ هزار تست‌ کرونا گم شده است

نماینده اهواز: «تأثیر کرونا در خوزستان مانند سیل و زلزله است ولی به اندازه گیلان به خوزستان توجه نمی‌شود»

سید محمد علوی، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان شب گذشته در یکی از برنامه‌های خبری شبکه استانی خوزستان گفته است که «۱۱ هزار نمونه آزمایش کرونا از ۲۹ هزار نمونه‌ای که طی هفته‌های اخیر از مراجعه‌کنندگان در اهواز گرفته شد، به طرز عجیبی مفقود شده است.»

آقای علوی دلیل این رویداد را اعلام نکرده و تنها گفته است که این نمونه‌‌ها در آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا گم شده است.

در هفته‌های گذشته خوزستان در صدر استان‌های درگیر کرونا در ایران بوده است.

سید کریم حسینی، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان صبح امروز در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته است که «یک‌سوم آمار مبتلایان کشور در خوزستان هستند».

آقای حسینی نظر مقام‌های وزارت بهداشت که دلیل افزایش شمار مبتلایان در دو استان خوزستان و هرمزگان را بی‌توجهی مردم و نتیجه دید و بازدیدهای عید فطر می‌دانند را نیز رد کرده و گفته است: «پذیرش این مسئله که همه دلایل افزایش آمار مبتلایان را به عدم رعایت مردم و یا محیط تجمع مردم حواله کنیم، ممکن نیست. یک‌سوم آمار مبتلایان کشور در خوزستان هستند و قطعاً این میزان ابتلا به دلیل عدم رعایت مردم نیست زیرا مردم رعایت می‌کنند».

در هفته‌های گذشته و پس از آنکه روند ابتلا به کرونا در ایران مجدداً صعودی شد و برخی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی از شروع موج دوم کرونا در ایران سخن گفتند، دولت روحانی از مقام‌های بهداشتی خواست تا در اعلام آمار موارد جدید ابتلا به کرونا مصالح ملی را در نظر بگیرند.

در روشن‌ترین موضع‌گیری در این رابطه، حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی با انتشار توییتی نوشت: «وقتی شمار ابتلا به کرونا در کشوری بالا می‌رود این پیام به همسایگان منتقل می‌شود که در تعامل انسانی و انواع حمل‌ونقل و لجستیک با آن کشور باید احتیاط بیشتری کرد و این یعنی تضعیف اقتصاد ملی و تجارت بین‌المللی کشور. مراقب خود، نزدیکان و کشورمان باشیم.»

پس از اعلام این نظر از روز ۱۶ خرداد آمار رسمی وزارت بهداشت از ابتلای روزانه کرونا به‌شکلی فاحش کاهش یافت.

همزمان با این رویداد، حسن روحانی نیز در چندین نوبت اعلام کرد که ایران وارد موج دوم کرونا نشده است و «دشمن» و «رسانه‌های معاند» به‌دنبال تعطیلی کسب‌وکار در ایران هستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌رغم اظهارات مقام‌های دولتی، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان بر ورود ایران به موج دوم کرونا تأکید کرده‌اند.

گیلان، مازندران، هرمزگان، خوزستان و آذربایجان‌ شرقی و غربی استان‌هایی هستند که این موضوع به نقل از مقام‌های بهداشتی محلی در آنجا تائید شده است.

در خوزستان که اکنون با بالاترین میزان شیوع کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند، رئیس مجمع نمایندگانش خواستار استقرار ستاد ملی مقابله با کرونا در آنجا شده است: «با توجه به شرایط شیوع گسترده بیماری باید ستاد ملی کرونا در خوزستان مستقر شود»

آقای حسینی گفته که وضعیت کنونی کرونا در خوزستان دست‌کمی از خسارات «سیل و زلزله» ندارد، ظرفیت آی‌سی‌یو و بخش‌های کرونا در این استان به‌طور کامل اشغال شده است و با این وجود میزان پرداختی‌ها به کارکنان بخش درمان در این استان تبعیض‌آمیز است و به اندازه کادر درمان در استان گیلان به خوزستان توجه نمی‌شود.

بیشتر از