ادامه ممنوعیت سفر مسافران از ایران، بریتانیا و چین به آمریکا

محدودیت‌ها شاید تا زمان تولید واکسن پابرجا بماند

فرودگاه جان اف کندی، نیویورک، ۱۳ می ۲۰۲۰-Johannes EISELE / AFP

به گفته دکتر آنتونی فاوچی، ممنوعیت ورود مسافران بریتانیایی به آمریکا چند ماهه خواهد بود.

رئیس ارشد بخش بیماری‌های عفونی آمریکا در گفتگویی با روزنامه دیلی تلگراف هشدار داد که ممنوعیت سفری که برای مسافران بریتانیایی وضع شده «احتمالا چند ماه و نه چند هفته» پا بر جا خواهد بود.

فاوچی گفت این ممنوعیت حتی ممکن است تا زمان رسیدن به واکسن به طول بیانجامد، اما احتمال این هم وجود دارد که زودتر برداشته شود.

ممنوعیت ورود مسافران کشورهای اتحادیه اروپا، برزیل، چین و ایران نیز همین روند را داشته و بسته به نرخ ابتلا ممکن است ماه‌ها پا بر جا باشد.

ورود مسافران از اتحادیه اروپا و بریتانیا از اواسط ماه مارس در آمریکا با فاصله کمی از یکدیگر ممنوع شد. در فرمان اولیه، انگلستان و ایرلند در فهرست کشورهای ممنوعه نبودند.

ممنوعیت مسافر از چین در پایان ژانویه و ممنوعیت مسافر از ایران در پایان فوریه وضع شدند. ورود مسافر از برزیل اواخر ماه می و زمانی ممنوع شد که تعداد مبتلایان جهشی صعودی پیدا کرد.

فاوچی که رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی است پیش‌بینی می‌کند که این ویروس ممکن است «چند دوره را طی کند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی در این گفتگو بیان داشت «امیدوارم در این یک سال واندی به درجه‌ای از پایداری واقعی برسیم، اما فکر نمی‌کنم در پاییز یا زمستان چنین اتفاقی بیافتد.»

وی با اشاره به این که در حال حاضر چهار یا پنج واکسن در آمریکا پیشرفت خوبی داشته‌اند، خاطر نشان کرد که گرچه نمی‌توان در دوره تحقیق و توسعه واکسن موفقیت آن را تضمین کرد اما نتایج اولیه نشان می‌دهند که می‌توان توقع داشت دو یا سه مورد از آنها به نتیجه قطعی برسند.

دکتر فاوچی به روزنامه تلگراف گفت «این دوره تمام خواهد شد. با این که این همه وحشتناک و اضطراب‌آور بوده، ولی تمام می‌شود.»

انگلستان با ثبت ۲۹۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۴۱ هزار کشته، بدترین وضع را در اروپا دارد. آمریکا در حال حاضر با بیشترین تعداد ابتلا و مرگ و میر در جهان، بیش از دو میلیون نفر مبتلا و نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر کشته را ثبت کرده است.

تعداد مبتلایان در برزیل به سرعت رو به افزایش بوده و به ۸۵۳ هزار نفر رسیده است. تعداد مرگ و میر در این کشور ۴۲۸۳۷ نفر گزارش شده که نشان می‌دهد این منطقه کانون جدیدی برای این ویروس شده است.

بیم آن می‌رود که چین، ایران و اتحادیه اروپا، به ویژه ایتالیا، که در اوایل دوره همه‌گیری از کانون‌های ویروس بودند با موج دوم بیماری مواجه شوند.

© The Independent

بیشتر از جهان