افسرهای پلیس مینیاپولیس همکار سابق خود را محکوم کردند

جمعی از این ماموران نامه‌ای سرگشاده علیه این مرد متهم به قتل جورج فلوید نوشتند

چاوین ابتدا با اتهام قتل درجه سه روبه‌رو بود، اما در پی  اعتراضات، آن اتهام به قتل درجه دو ارتقا داده شد- Darnella Frazier / Facebook/Darnella Frazier / AFP

 بیش از ده عضو اداره پلیس مینیاپولیس، همکار سابق خود، درک چاوین، را در نامه‌ای سرگشاده با موضوع مرگ جورج فلوید محکوم کردند.

این نامه که روز پنجشنبه، در پی کشته شدن جورج فلوید در روز ۲۵ مه، منتشر شد به امضای چهارده نفر رسیده است و خطاب به «همگان — اما به‌خصوص شهروندان مینیاپولیس» نوشته شده است. 

در این نامه می‌خوانیم: «درک چاوین شکست انسانیت بود و کرامت و حیات را از جورج فلوید سلب کرد. ما چنین آدم‌هایی نیستیم.»

در ادامه نامه آمده است: «ما آماده شنیدن و پذیرش فراخوان به تغییر، اصلاحات و بازسازی هستیم.»

این نیروها در این بیانیه خود را نماینده «صدای صدها نیروی پلیس مینیاپولیس» می‌نامند.

یک روز پس از انتشار این نامه، شورای شهر مینیاپولیس به اتفاق آرا لایحه‌ای تصویب کرد که خواهان جایگزینی اداره پلیس با یک سامانه امنیت عمومی است که توسط خود جامعه اداره شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شورا چند روز قبل رای به انحلال اداره پلیس شهر داده بود. پنج نفر از اعضای این شورا نوشته بودند که قتل فلوید «تراژدی‌ای است که نشان می‌دهد هر قدر اصلاحات انجام شود، نمی‌توان جلو خشونت مرگبار و سوءاستفاده‌های بعضی نیروهای اداره پلیس علیه اعضای جامعه‌مان را گرفت؛ بخصوص سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان.»

جیکوب فرای، شهردار مینیاپولیس، چند روز پیش گفت که طرفدار «اصلاحات عظیم ساختاری برای تغییر نظام نژادپرستی ساختاری» است. او اما خواهان انحلال اداره پلیس نشد.

آقای چاوین همان مامور پلیس است که با اتهام رسمی قتل فلوید مواجه است. چاوین پس از دستگیری فلوید نزدیک، به نه دقیقه زانویش را روی گردن او فشار داد.

او در ابتدا با اتهام قتل درجه سه روبه‌رو بود، اما در پی چند هفته اعتراضات، آن اتهام به قتل درجه دو ارتقا داده شد. 

چند روز پیش، شبکه «سی ان ان» گزارش کرد که آقای چاوین حتی اگر مجرم شناخته شود، می‌تواند حدود یک میلیون دلار حقوق بازنشستگی دریافت کند.

در نوشتن این مقاله از گزارش‌های خبرگزاری رویترز استفاده شده است.

© The Independent

بیشتر از جهان