تعداد نامزدهای جایزه اسکار بهترین فیلم از این پس ثابت می‌شود 

از سال ۲۰۱۲ تاکنون تعداد نامزدهای بهترین فیلم پنج تا ده فیلم بوده است

در اسکار ۲۰۲۰ فیلم «انگل» از کره جنوبی به کارگردانی بونگ جون هو برنده جایزه بهترین فیلم شد - Matt Petit / AMPAS / AFP

آکادمی اسکار در لس‌آنجلس اعلام کرد که تعداد نامزدهای جایزه بهترین فیلم از این به بعد ثابت خواهد شد. 

«آکادمی علوم و هنرهای سینمایی» در آستانه اعلام مقررات جدید برای نمایندگی و تامین حضور گروه‌های مختلف در سینما قرار دارد. اولین تغییری که قرار است انجام شود مربوط به تعداد فیلم‌هایی است که می‌توانند نامزد بزرگ‌ترین جایزه این مراسم باشند.

از اسکار ۲۰۲۱ به بعد برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ تعداد ۱۰ فیلم نامزد جایزه بهترین فیلم خواهند بود.

در سال ۲۰۱۰، سازمان‌دهندگان این جایزه اعلام کردند شمار نامزدی‌ها برای اولین بار از دهه ۱۹۴۰ از پنج به ۱۰ افزایش یافته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دلیل این اقدام هنوز به‌روشنی اعلام نشده، اما باور رایج این است که علت آن این بوده که فیلم «شوالیه تاریکی» سال قبل نامزد جایزه بهترین فیلم نشده بود. 

اما در سال ۲۰۱۲ آکادمی قوانین خود را تغییر داد و قرار شد تعداد نامزدها بین ۵ تا ۱۰ باشد. 

بروس دیویس، مدیر اجرایی وقت آکادمی، گفت: «اگر در سالی مشخص واقعا فقط هشت فیلم باشند که لیاقت این نامزدی را دارند، نباید مجبور به روند کردن تعداد نامزدها باشیم.»

آکادمی اسکار علاوه بر تغییر قوانین در مورد جایزه بهترین فیلم، تعداد زنان و رنگین‌پوستان در میان اعضای خود را دوبرابر می‌کند و در حال تشکیل کارگروهی برای «اعمال» موازین مربوط به نمایندگی گروه‌های مختلف تا پیش از روز ۳۱ ژوئیه، کمتر از دو ماه دیگر، است. 

داون هادسون، مدیر کل آکادمی، در بیانیه‌ای گفت: «آکادمی قدم‌هایی بزرگ برداشته است، اما می‌دانیم که برای دادن فرصت‌های برابر به همگان در همه زمینه‌ها هنوز خیلی کار داریم.»

او افزود: «نیاز رسیدگی به این مسئله فوری است. همین است که ما دست به تغییر (و ادامه بررسی)‌ قوانین و روندهای خود می‌زنیم تا مطمئن باشیم که تمام صداها شنیده شده و بزرگ داشته می‌شوند.»

در اسکار ۲۰۲۰ فیلم «انگل» از کره جنوبی به کارگردانی بونگ جون هو برنده جایزه بهترین فیلم شد.

© The Independent

بیشتر از فیلم