افزایش بهای خدمات رستوران‌ها و می‌خانه‌های آمریکا به علت شیوع کووید ۱۹

قیمت یک بطری آبجوی کرونا به بیش از هفت دلار افزایش یافت

به گفته برخی رستوران‌ها هزینه مواد اولیه تهیه غذاها نیز افزایش یافته است - REUTERS/Kevin Lamarque/File Photo

مسافرانی که قرار است این تابستان به ایالات متحده سفر کنند ممکن است هنگام پرداخت هزینه‌ در رستوران‌ و می‌خانه‌ها متوجه افزایش قیمت‌های متاثر از دوران کرونا شوند.

یکی از رستوران‌‌های کوچک محلی در لاس وگاس ۴ درصد بر قیمت‌هایش افزوده است.

در رستوران مون آمی گبی واقع در پاریس لاس وگاس به مشتریان می‌گویند: «برای کمک به جبران اثرات محدودیت‌های ناشی از بحران کرونا بر کسب‌وکار، قیمت‌ها را برای همه مهمانان ۴ درصد افزایش داده‌ایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با افزایش مالیات بر فروش، قیمت یک بطری آبجوی کرونا در آمریکا بیش از یک دلار افزایش یافت و به بیش از ۷ دلار رسید.

اما این رستوران بر این نکته تأکید می‌کند که پرداختن این اضافه‌بها اختیاری است: «اگر می‌خواهید این اضافه‌بها کسر شود لطفاً به ما بگویید.»

ظرفیت پذیرش مهمان در صنعت رستوران‌داری و پذیرایی کاهش یافته است، مثلاً حداکثر تعداد شامی که مون آمی گبی هر شب به مهمانانش می‌دهد به نصف رسیده است.

شرکت لتوس اینترتین یو مالک این رستوران و چندین رستوران دیگر این شهر است و این افزایش قیمت را در رستوران‌های ال زگوندو سول و غذاهای دریایی جوی لاس وگاس نیز اعمال کرده است.

به علاوه، به گفته برخی رستوران‌ها هزینه مواد اولیه تهیه غذاها نیز افزایش یافته است.

مردم در فضای مجازی از رستوران‌های کیکو جاپانیز استیک‌هاوس و سوشی لانج در وست پلین ایالت میسوری به خاطر افزایش ۵ درصدی قیمت‌ها شدیداً انتقاد کردند. اما مدیریت این رستوران در فیس‌بوکش نوشت: «امیدواریم با این کار با توجه به افزایش قیمت گوشت، مرغ، آبزیان و محصولات کشاورزی از سوی تولیدکنندگان، بتوانیم به جای افزایش کل قیمت‌ها در فهرست غذاها، هر هفته کمی افزایش قیمت بدهیم.»

مدیر رستوران کیکو با شعار «کیفیتِ شهری، مهمان‌نوازیِ روستایی» گفت: «بس است دیگر! این قدر کارکنانم را تحقیر نکنید! آن‌ها فقط کارمند این‌جایند.

بروید سراغ توزیع‌کننده‌های گوشت را بگیرید، نه ما.»

© The Independent

بیشتر از اقتصاد