مراسم خاک‌سپاری جورج فلوید در هیوستون تگزاس

هزاران نفر از هم‌شهری‌های جورج فلوید با او وداع کردند

امروز ۲۰ خرداد ماه مراسم خاکسپاری و بدرقه با جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی در شهر هیوستون ایالت تگزاس برگزار شد. در این مراسم که با حضور اعضا خانواده و نزدیکان جورج فلوید برگزار شد جمعی از هنرمندان و ورزشکاران پرآوازه آمریکایی حضور داشتند. روز گذشته پیکر بی‌جان جورج فلوید برای چندین ساعت در یک کلیسا قرار داشت تا مردم برای بدرقه با او دیدارش بروند.

هزاران نفر در گرمای شهر زادگاه جورج فلوید به صف شدند تا برای آخرین‌بار با همشهری‌شان وداع کنند. 

 

 قتل جورج فلوید به دست یک پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس خشم سراسری مردم در آمریکا و بسیاری از شهرهای بزرگ جهان را علیه نژادپرستی برانگیخت. روز گذشته پیکر بی‌جان جورج فلوید برای چندین ساعت در یک کلیسا قرار داشت تا مردم برای بدرقه با او دیدارش بروند.

اعتراضات گسترده مردم در کشورهایی چون کانادا، بریتانیا، آلمان و فرانسه هم با وسعت بسیاری برگزار شد و در برخی شهرهای اروپایی مردم با پایین کشیدن مجسمه افرادی را که در پهنه تاریخ نسبتی با برده‌داری داشته‌اند خشم خود را نسبت به تبعیض نژادی اینگونه «تاریخ‌مند» به رخ رهبران جهان کشیدند.که شاید معروف‌ترین آن از جا کندن مجسمه «ادوارد کولستون» بازرگان معروف بریتانیایی در قرن ۱۷امی بود که به برده داری شهرت دارد. معترضین در لندن پس از کندن این مجسمه آن را به آب انداختند.

بیشتر از جهان