کاهش چشمگیر انتقال ایدز در بریتانیا در دوران قرنطینه

از هر هشت نفر یک نفر در طول همه‌گیری ویروس کرونا از رابطه جنسی خارج از خانه خودداری کرده است

زنی جوان، روبروی پارلمان اتریش در آستانه روز جهانی ایدز - JOE KLAMAR / AFP

نتایج تحقیقات انجام شده از سوی یک خیریه سلامت جنسی در بریتانیا نشان می‌دهد که اپیدمی ویروس کرونا می‌تواند به چرخه انتقال ویروس «اچ آی وی» (HIV) در این کشور پایان دهد. 

نتایج این نظرسنجی که بر روی ۸۰۰ نفر از مردم بریتانیا انجام شده، روز پنجشبنه از سوی نهاد «ترنس هیجینگز تراست» و کلینیک سلامت جنسی (شماره ۵۶ خیابان دین) منتشر شد. 

براساس یافته‌های این پژوهش، از هر هشت بریتانیایی، یک نفر از داشتن رابطه جنسی با افراد بیرون از خانه خود امتناع کرده است. 

دولت بریتانیا روز دوشنبه با معرفی قانونی جدید در انگلستان، رابطه جنسی داخل خانه و یا شب خوابیدن پیش یکدیگر را برای زوج هایی که زیر یک سقف زندگی نمی کنند، غیرقانونی و منع کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقررات حمایت از سلامت پیش از این، خارج شدن از خانه را بدون داشتن دلیلی منطقی و قابل قبول ممنوع می‌کرد، در حالی که محدودیت‌های سختگیرانه ای در زمینه محل تجمع و یا خوابیدن مردم، حالا جایگزین این مقررات شده است. 

نتیجه این که، نهاد «ترنس هیجینگز تراست»‌ می گوید، با اجرای این مقررات بریتانیا شاهد کاهش چشمگیر آمار انتقال ویروس «اچ آی وی» بوده و این کشور تا رسیدن به اهداف دولت برای پایان دادن به شمار مبتلایان به ایدز تا سال ۲۰۳۰ میلادی فاصله زیادی ندارد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این در حالیست که نظرسنجی انجام شده قبل از اپیدمی کرونا، نشان می دهد ۴۲ درصد مردم هر ماه یک شریک جنسی و  ۳۵ درصد نیز بین دو تا پنج شریک جنسی داشته‌اند. 

ایان گرین، مدیر اجرایی «ترنس هیجینگز تراست»‌ گفته: «‌این فرصتی طلایی برای شکستن زنجیره انتقال ویروس اچ آی وی است و به ما کمک می کند تا چند قدم به اهداف خود در پایان دادن به انتقال اچ آی وی در بریتانیا تا دهه آینده نزدیک تر شویم.»‌

 این نهاد از مردم خواسته تا با استفاده از تست‌های خانگی، در طول دوران قرنطینه، آزمایش ویروس اچ آی وی دهند. 

آقای گرین افزوده: «برآورد می شود حدود ۷،۵۰۰ نفر در بریتانیا مبتلا به اچ آی وی هستند اما هنوز بیماریشان تشخیص داده نشده است. چیزی که هم برای سلامت خودشان مضر است و هم خطر انتقال ناخواسته ویروس را بالا می برد. اگر مردم بتوانند در دوران قرنطینه وقتی هم برای انجام تست اچ آی وی صرف کنند و از وضعیت ابتلای خود به این بیماری مطلع شوند، در این صورت ما یقین پیدا می کنیم که در این بحران ویرانگر کرونا، اتفاقات واقعا خوبی هم افتاده است.»‌

برای اطلاعات بیشتر در باره انجام آزمایش اچ آی وی در خانه به تارنمای «Test Now, Stop HIV website» سر بزنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی