پایان زودهنگام فصل رقابت‌های فوتبال زنان انگلستان

رقابت‌های جام قهرمانی تحت تاثیر همه‌گیری کرونا از ماه مارس به حال تعلیق درآمده بود

باید دید رتبه‌بندی نهایی بر اساس تعداد امتیازات و گل زده به چه صورت انجام خواهد شد-Adrian DENNIS / AFP

رقابت‌های فصل ۲۰۱۹/۲۰ فوتبال زنان انگلستان در جام سوپر لیگ و جام قهرمانی، که به دلیل بحران کووید۱۹ از ماه مارس به حالت تعلیق درآمده بود با تصمیم اتحادیه فوتبال پایان یافته اعلام شد.

پس از جلسات متعدد میان باشگاه‌ها برای رسیدن به بهترین تصمیم در خصوص ادامه رقابت‌ها، بالاخره گزینه «خاتمه زود هنگام» بازی‌ها مورد توافق قرار گرفت.

حالا باید دید رتبه‌بندی نهایی بر اساس تعداد امتیازات و گل زده به چه صورت انجام خواهد شد. 

در بیانیه اتحادیه فوتبال آمده: «سازمان سوپر لیگ زنان و هیأت جام قهرمانی زنان اتحادیه فوتبال، امروز تصمیم خود را جهت اعلام پایان رقابت‌ها نهایی کردند. در طول بحران همه‌گیری کووید۱۹، سازمان سوپر لیگ و هیأت جام قهرمانی زنان به طور منظم با باشگاه‌ها و افراد ذینفع هر دو لیگ در تماس بودند تا در خصوص بهترین و مناسب‌ترین راه پایان دادن به بازی‌ها به تصمیم مشترک رسیده و حمایت‌های لازم را در این برهه زمانی از باشگاه‌ها و بازیگران به عمل آورند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه بیانیه آمده است: «پس از انجام جلسات و مباحث دشوار میان باشگاه‌ها، تصمیم بر آن شد که فصل ۲۰۱۹/۲۰ زودتر از موعد به پایان برسد. این تصمیم در جهت منافع تمام طرف‌ها بوده و فرصت برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای فصل بعدی را برای باشگاه‌ها، سوپر لیگ زنان و هیأت جام قهرمانی فراهم می‌سازد.»

این بیانیه همچنین آورده است: «در این فرآیند، چالش‌های مالی، اجرایی و لوجستیک پیش روی بازی‌ها مورد بررسی دقیق و جامع قرار گرفت و بر ادامه حمایت مادی و معنوی از باشگاه‌ها و بازیکنان تأکید شد. پس از مشورت‌های کامل و جامع با باشگاه‌ها، سوپر لیگ زنان و هیأت جام قهرمانی گزینه‌های گوناگونی را مورد بحث قرار دادند که برای تعیین مناسب‌ترین شیوه ارزیابی نتایج فصل ۲۰۱۹/۲۰ به هیأت فوتبال انگلستان تسلیم خواهد شد.»

«در این ارزیابی ورود به رقابت‌های لیگ قهرمانی زنان اتحادیه اروپا نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، که بر مبنای امتیازات فصل ۲۰۱۹/۲۰ سوپر لیگ زنان خواهد بود. مادامی که هیأت فوتبال انگلستان تمام توصیه‌ها و گزینه‌ها را مورد بررسی قرار نداده باشد، هیچ گونه اظهار نظر بیشتری از طرف ما مقدور نیست.»

در زمان اعلام این تصمیم، تیم منچستر سیتی با ۴۰ امتیاز از ۱۶ بازی در صدر جدول قرار داشت و به دنبال آن چلسی با یک بازی کمتر و یک امتیاز کمتر در رتبه دوم بود. آرسنال با ۳۶ امتیاز و ۱۵ بازی در رتبه سوم قرار دارد.

© The Independent

بیشتر از ورزش