ترامپ سفر به برزیل را ممنوع کرد

تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در برزیل ازمرز ۳۵۰ هزار نفر گذشته است

رئیس جمهور برزیل به دلیل نحوه عملکردش در مقابله با کرونا، مورد انتقاد قرار گرفته است - MAURO PIMENTEL / AFP

با توجه به این‌که در روزهای اخیر آمریکای جنوبی مرکز شیوع کرونا شده است، دونالد ترامپ دستور محدودیت سفر به برزیل را صادر کرد.

از آنجا که تعداد موارد ابتلا به بیماری در برزیل (با قرار گرفتن در مقام دوم نسبت به آمریکا) ازمرز ۳۵۰ هزار نفر گذشته است، آقای ترامپ گفت که از ورود شهروندان خارجی به ایالات متحده، در صورتی که در دو هفته گذشته از این کشور بازدید کرده باشند، جلوگیری می‌کند.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، کیلی مک مکین گفت: محدودیت‌های جدید اطمینان می‌دهد اتباع خارجی عامل ورود موارد ابتلا بیشتر به آمریکا نشوند، اما این محدودیت در ادامه روند تجارت میان کشورهای دیگر اعمال نمی‌شود.

آقای ترامپ پیش از این، سفر از انگلستان، اروپا و چین را ممنوع کرده بود. وی هفته گذشته گفت که در نظر دارد به همراه رئیس جمهور برزیل، ژائیر بولسونارو محدودیت‌های مشابهی برای این کشور، در نظر بگیرد. دونالد ترامپ روابط  نزدیکی را با این رئیس جمهور برقرار کرده است.

آقای بولسونارو آخرهفته در تاریخ ۸ مارس، دراملاک آقای ترامپ در فلوریدا بود. پس از مدتی نتیجه آزمایش کرونای دبیر مطبوعاتی رهبر برزیل، مثبت نشان داده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 چند تن از کارمندان کاخ سفید که با این دبیرمطبوعات در تماس بودند، به قرنطینه رفتند، اما نتیجه آزمایش کرونای هیچ یک از انها مثبت نبود.

آقای بولسونارو به دلیل نحوه عملکردش در مقابله با این همه‌گیری، مورد انتقاد بسیار قرار گرفته است. او در طی این ماه‌ها پیشنهاد داد که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی ضرورتی ندارد، و خطر ویروس کرونا را دست کم  گرفت.

 اوایل همین ماه، وزیر بهداشت کشور تنها پس از یک ماه کار از سمت خود برکنار شد.

نلسون تیچ به صدور حكمی از جانب آقای بولسونارو كه مجدداً سالن های ورزشی و مجالس زیبایی را بازگشایی كرده بود ، انتقاد كرده بود. در واقع ، او دومین وزیر بهداشت است که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

لوئیزهنریکه ماندنتا ماه آوریل پس از انتقاد آقای بولسونارو از وی به دلیل تقاضایش از مردم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن، از کار خود اخراج شد.

© The Independent

بیشتر از جهان