حملات توئیتری ترامپ به هیلاری کلینتون و سران حزب دموکرات

ترامپ توئیت یک نامزد شکست خورده انتخابات کنگره را هم‌‌رسانی کرده که هیلاری کلینتون را زنی «قراضه» نامیده است

دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون - REUTERS/Rick Wilking/File Photo

دونالد ترامپ یک سری توئیت جنسیت‌گرایانه یک نامزد شکست خورده انتخابات کنگره را هم‌‌رسانی کرده است که در آنها هیلاری کلینتون را زنی «قراضه» نامیده، پیشنهاد داده جلوی دهان نانسی پلوسی را با چسب بگیرند، و استیسی آبرامز، نامزد سابق فرمانداری جورجیا را مسخره کرده است.

رئیس جمهور در یک سری پیام، غایبین مجلس را مورد حمله قرار داده و به شایعاتی که درباره جو اسکاربورو، مجری شبکه «ام اس ان بی سی» گفته می‌شود، دامن زده است. وی به دنبال این پیام‌ها، هشت پیام از جان کی استال را به اشتراک گذاشته است که در آنها علاوه بر موارد فوق، خانم آبرامز را «ماهی فربه» و رئیس مجلس نمایندگان را «خیلی قراضه» نامیده است. این در حالی است که آمار مرگ و میر ویروس کرونا به ۱۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود.

آقای ترامپ همچنین بخشی از تعطیلات آخر هفته خود را در باشگاه ملی گلف ترامپ در ویرجینیا به بازی پرداخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در یکی از این پیام‌ها که وزیر خارجه پیشین، کلینتون، را مورد حمله قرار داده و معاون اول سابق، بایدن، را «نژادپرست یاوه‌گو» نامیده آمده است «وقتی یکی از این نظرسنجی‌ها را می‌بینم که این نژادپرست یاوه‌گو را ۶ تا ۸ امتیاز بالاتر نشان می‌دهد، با خودم می‌گویم احتمالا این دفعه هم از همان ۱۰۰۰ نفری نظرسنجی کرده‌اند که سال ۲۰۰۶ هیلاری قراضه را ۶ تا ۸ درصد بالاتر نشان می‌داد.»

آقای استال در یکی از پیام‌های خود دو تصویر فتوشاپی از نانسی پلوسی را نشان داده که در یکی ماسک طرح ترامپ را به صورت زده و در دیگری دهانش با نوار چسب بسته شده و نوشته «با این یکی راحت‌تر می‌تواند زبان بزند و دندان مصنوعیش را میزان کند. با نوار چسب هم دیگر نمی‌تواند حین انجام وظیفه زیادی مشروب‌خواری کند.»

آقای استال، که توئیت‌های مکررش چرخش شدید به راست را در ضدیت با دموکرات‌ها نشان می‌دهند، برای به دست آوردن کرسی کالیفرنیا به عنوان نامزد جمهوری‌خواه در سال ۲۰۱۲ تلاش زیادی کرد اما با گرفتن کمتر از ۴ درصد آرا شکست سنگینی خورد. معلوم نیست رئیس جمهور چگونه از توئیت‌های آقای استال سر در آورده است.

رئیس جمهور همچنین در توئیت خود به ترویج شایعاتی پرداخت که مجری ام اس ان بی سی و نماینده سابق کنگره را در مرگ کارآموز سابقش در سال ۲۰۰۱ شریک می‌دانند.

مشخص نیست که چه چیزی باعث شده رئیس جمهور به این نظریه توطئه در یک روز یکشنبه دامن بزند، اما این مجری، در برنامه معروف خود «صبح به خیر جو» در روز یکشنبه به گزارش ویژه‌ای از چاپ اسامی ۱۰۰۰ نفر از کشته شدگان کرونا در صفحه اول روزنامه نیویورک تایمز پرداخته بود.

آقای بایدن هم با اشاره به خبر صفحه اول روزنامه نیویورک تایمز، آن را صحنه‌ای «تکان‌دهنده» نامید. این در حالی است که آخرین آگهی انتخاباتی بایدن با این جمله به رئیس جمهور حمله می‌کند «آمار کشته‌شدگان هنوز صعودی است ... رئیس جمهور دارد گلف بازی می‌کند.»

روز یکشنبه رئیس جمهور با لباس ورزشی در زمین گلف خود در ویرجینیا حاضر شد.

خانم پلوسی هفته گذشته آقای ترامپ را شکم‌چران حال به هم زنی خواند که با خوردن این همه هیدروکسی کلروکین از ترس کرونا بالأخره کار دست خودش می‌دهد. از آن زمان به بعد حملات شخصی طرفین به یکدیگر در بحبوحه بحران عمومی کرونا شدت گرفته و رئیس جمهور انگشت اتهام را بیش از پیش به سوی رقبای خود نشانه می‌رود.

© The Independent